سهم منطقه ۱۳ از پروژه‌های توسعه‌ای شرکت مترو

در نشست برگزار شده با حضور مدیرعامل شرکت مترو تهران و شهردار منطقه ۱۳، آخرین اقدامات انجام شده در خصوص موضوعات مشترک فی مابین تشریح و بر لزوم تسریع برخی پیش نیازهای اجرایی طرح‌های توسعه‌ای مترو در این منطقه تاکید شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران وحومه (مترو)، طی نشستی که بین علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران و علی احمدی شهردار منطقه ۱۳ با حضور مدیران ارشد پروژه‌های توسعه مترو در این منطقه صورت پذیرفت، ضمن ارائه سوابقی از مصوبات طرح‌های بالادستی شبکه مترو تهران از جمله تصویب ۴ خط جدید در طرح جامع ریلی پایتخت، بر اهمیت تکمیل ایستگاه‌های باقی مانده خطوط فعلی و پروژه‌های توسعه‌ای خطوط هفتگانه تاکید شد؛ یکی از این پروژه‌ها، طرح توسعه شرقی خط ۴ است که از مناطق ۸، ۴ و۱۳ عبور کرده و از ایستگاه شهید کلاهدوز تا محدوده حکیمیه و دانشگاه آزاد تهران شمال (به طول ۱۱ کیلومتر) امتداد پیدا می‌کند.

گفتنی است؛ در جلسه برگزار شده، آخرین وضعیت استملاک اراضی لازم جهت احداث تونل‌های طرح توسعه شرقی خط ۴ در منطقه ۱۳ و امکانات موجود به منظور احداث مجتمع‌های ایستگاهی مترو مورد اشاره قرار گرفت.

سهم منطقه ۱۳ از شبکه فعلی خطوط مترو پایتخت در ۴ ایستگاه است که با اجرای طرح توسعه شرقی خط ۴ و احداث خط جدید ۹، این تعداد ایستگاه در آینده دو برابر خواهد شد.

۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
کد خبر: 14782

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =