احداث بوستان ۳۰ هکتاری در ری

شهردار منطقه ۲۰ گفت: عملیات اجرایی بوستان ۳۰ هکتاری کوهستان با عنوان «بام ری» آغاز شده و در فازهای مختلف به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ سید محمد ناظم رضوی در نشست صمیمی با خبرنگاران ری که به میزبانی رئیس شورای شهرستان ری در محل ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد، اظهار داشت: کار مطالعه و عملیات اجرایی ۱۵ هکتار از این بوستان در فاز نخست آغاز شده است.

ناظم رضوی افزود: براساس مصوبات، قرار است در مجاورت بزرگراه امام‌علی(ع) و کوهپایه‌های زیارتگاه بی‌بی شهربانو، فضایی به وسعت ۱۵ هکتار به عنوان بام شهرری احداث و همچنین کارخانه سیمان ری واقع در مسیر شمال به جنوب بزرگراه امام‌علی (ع)، به کانون نخبگان دانش‌بنیان و موزه صنعت تبدیل شود.

او با اشاره به مسیر دسترسی به پارک جنگلی در کوهپایه بی‌بی شهربانو خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با استفاده از خط ۶ متروی تهران به این مجموعه تفریحی دسترسی پیدا کنند.

شهردار منطقه ادامه داد: در اولین بازدید شهردار تهران از این منطقه تصمیم های خوب و مناسبی در قالب ۱۶ مصوبه مهم برای شهرری تدوین شد که تبدیل بخشی از کارخانه سیمان به پاتوق کارآفرین های حوزه فرهنگ و موزه صنعت سیمان یکی از آنها بود.

رضوی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی مردم وجود یک فضای تفریحی و اسکان خوب برای گذراندن اوقات فراغت و همچنین فضای سبز وسیع است، یادآور شد: با اجرای این مصوبات و به ویژه احداث بوستان کوهستان، ضمن استفاده از ظرفیت های شهرری برای تفریح شهروندان تهرانی از تخریب محیط زیست و کوه خواری نیز جلوگیری می شود.

او همچنین به بازدید تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران از شهرداری منطقه ۲۰ اشاره کرد و گفت: در این بازدید حساسیت و ویژگی های منطقه ۲۰ توسط شورایاران و اهالی فرهنگ این منطقه مطرح شد تا در بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران پیش بینی شود.

شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به نگاه ویژه مدیریت شهری به ری و اهمیت تاریخی و فرهنگی این منطقه از اصحاب رسانه خواست با کمک به شهرداری کارها پیش برده شود.

۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 14786

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =