جزئیات جلسه رئیس‌جمهور با شهردار تهران/ توجه ویژه دولت به رفع ترافیک و توسعه هوشمندسازی خدمات

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران توضیحاتی درباره جلسه روز گذشته شهردار و معاونانش با رئیس جمهور ارائه داد.

به گزارش شهر، سید مجتبی شفیعی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره جزئیات جلسه روز گذشته شهردار تهران، معاونین شهرداری و شورای معاونین شهرداری با آیت الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور بیان کرد: در جلسه روز گذشته، مباحث امیدوار کننده ای در زمینه رفع مشکلات شهری مطرح شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به توجه دولت به رفع مشکل شهروندان در حوزه ترافیک افزود: به صورت کلان مباحث مختلف در حوزه حمل و نقل و ترافیک در ۵ محور در این جلسه مطرح شد و با این رویکرد، تعامل جدی در حوزه ‌های مختلف مدیریت شهری تهران با دولت را شاهد خواهیم بود.

شفیعی با اشاره به رویکرد آیت الله رئیسی در حمایت از حل مسائل و مشکلات شهر تهران گفت: رئیس‌ جمهور تاکید داشتند که رفع مشکلات شهری هرچه بهتر در جهت خدمت رسانی بیشتر به شهروندان انجام گیرد همچنین یکی از محورهای مورد تاکید رئیس جمهور مسئله هوشمند سازی همه جانبه خدمات شهری به ویژه حمل و نقل عمومی بود تا در این راستا هم کیفیت خدمات افزایش یابد و هم هزینه‌ ها کمتر شود.  

او با بیان اینکه بزودی شاهد حمایت هرچه بیشتر دولت در حوزه ‌های مختلف شهری به ویژه حمل و نقل خواهیم بود، یادآور شد: در این جلسه گام جدیدی در مسیر تعامل دولت و شهرداری برای حل مشکلات شهر و عقب ماندگی های گذشته آغاز شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: ما نیز در این جلسه مباحثی را مطرح کردیم که رئیس‌جمهور با رویی گشاده پذیرفتند تا از طریق دفتر ایشان موضوعات پیگیری شود و کمیته مربوطه در این راستا تشکیل و اقدامات جهت اجرایی شدن برنامه ها صورت بپذیرد.

شفیعی عنوان کرد: همچنین برخی از مطالبات شهرداری از دولت طی سال‌های گذشته به ویژه در ۸ سال اخیر پرداخت نشده و دولت گذشته به تکالیف قانونی خود عمل نکرده است که آیت الله رئیسی در این جلسه اعلام کردند که دولت باید همه تکالیف قانونی خود را اجرایی کند.

او گفت: هزینه ‌های توسعه حمل و نقل عمومی حدود ۵۰ درصد آن بر عهده دولت است همچنین باید سهم شهرداری‌ ها در مورد جرایم راهنمایی و رانندگی پرداخت شود و این مسائل را در جلسه مطرح کردیم و رئیس‌جمهور نیز اعلام کردند که حمایت ‌های لازم از توسعه زیرساخت‌  های حمل و نقل انجام گیرد و سهم شهرداری ‌ها از جرایم راهنمایی و رانندگی وصول شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: همچنین در این جلسه در زمینه دغدغه مقام معظم رهبری در مورد ترافیک صحبت شد و آیت الله رئیسی نیز تاکید داشتند که باید رفع مشکل ترافیک پایتخت در اولویت برنامه ‌ها قرار گیرد.

منبع: فارس

۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
کد خبر: 14824

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =