تعیین شهردار کوچه برای مدیریت پسماندهای خانگی خطرناک

شهردار منطقه۱۳ در وبینار تخصصی پسماند های خطرناک خانگی، پیشنهادات اجرایی برای مدیریت پسماندهای این حوزه را مطرح کرد .

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳،  محمد هادی علی احمدی در وبینار تخصصی «پسماند های خطرناک خانگی» که با حضور مدیران ، صاحب نظران و متخصصین حوزه مدیریت پسماند برگزار شد ، با استقبال از ورود استارتاپ‌ها به این حوزه گفت : اکنون پسماندها به‌صورت غیراصولی و خارج از چارچوب‌های متداول بازیافت و دفع می‌شوند.
او با انتقاد از موضوع زباله گردی نو گفت: گاهی دیده شده شهروندانی به‌ صورت خانوادگی و با خودروی سواری که نشان از تمکن مالی نسبی افراد دارد، در حال تفکیک پسماند از مخازن محلی هستند و همین شواهد نیاز به برنامه مدون در این حوزه را قوی‌تر می‌کند.
علی احمدی با تأکید بر اهمیت آموزش شهروندان در امر تفکیک پسماند از مبدأ افزود: شهرداری تهران در آموزش شهروندان باید بهتر عمل کرده و برای سامان بخشیدن به این حوزه باید در مرتبه اول از تولید کننده و بعد، از آموزش شهروندان شروع کند.
علی احمدی در انتها، پیشنهاداتی اجرایی همچون تعیین شهردار کوچه، استفاده از کیسه‌های به رنگ قرمز برای جمع آوری پسماندهای خطرناک و استفاده بهتر از استارتاپ‌ها به ویژه برای پسماندهای خاص را مطرح کرد و از افتتاح مجتمع MRF تا دهه فجر امسال خبر داد.
گفتنی است، وبینار تخصصی با موضوع «پسماندهای خطرناک خانگی» با حضور هومن غلامپور ارباستان، صاحب نظر در حوزه مدیریت پسماندهای ویژه، سعید مرادی کیا، متخصص مدیریت پسماند، حسین حیدریان، معاون پردازش و دفع سازمان مدیریت پسماند تهران، علیرضا عسگری، متخصص مدیریت پسماند و محمدهادی علی‌احمدی، شهردار منطقه ۱۳ شهر تهران و با رونمایی از کتاب «راهنمای پسماند خطرناک خانگی» ترجمه‌ی علی اکبر رودباری، عضو هیئت علمی دانشگاه شاهرود به‌صورت برخط برگزار شد.

۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
کد خبر: 14855

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =