ضربه کشمکش های سیاسی به ریه تهران

چمران گفت: آلودگی هوا، ترافیک بافت فرسوده و پارک‌ها و فضای سبز مباحث بسیار مهمی هستند که متاسفانه بحث فضای سبز را به کشمکش‌های سیاسی کشاندند که با این کار ضربه های زیادی به ریه های شهر وارد می شود . 

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در نخستین هم اندیشی کارگروه‌های تخصصی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران که صبح امروز شنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران برگزار شد، گفت: شورای شهر تهران بر اساس ضرورت های موجود در کلان شهر تهران ام القرای جهان اسلام مسئولیت های فراوانی دارد که این مسئولیت ها در کمیسیون های مختلف تقسیم شده که یکی از آنها خدمات شهری است . 

رییس شورای شهر تهران افزود: ممکن است که اینگونه فکر شود که با وجود شهرداری، چه ضرورتی دارد که شورای اسلامی در این زمینه فعال باشد. هر چند شهرداری تلاش می کند تا به بهترین نحو در این زمینه اقدامات و وظایف خود را انجام دهد ولی برنامه ریزی مناسب برای اجرا و ریل گذاری در این زمینه ضروری است. 

چمران ادامه داد: اگر در بیش از ۱۲ سال گذشته در شهر شاهد تحرک و حرکت خوب و کم نظیری بودیم  به دلیل برنامه خوب شورا و کار جهادگرانه شهرداری بود که امروز از آن دوران به عنوان دوران طلایی یاد می شود.

او عنوان کرد: این برنامه ریزی در شورا مبنا و بسیار مهم است. شاید برخی ها معتقد باشند که موضوعات سلامت و خدمات شهری در وزارت بهداشت و محیط زیست دنبال می شود و شورای اسلامی در آن دخالت نخواهد داشت اما واقعیت این است که شورا و این کمیسیون نقش (خدمات شهری)مهمی در این زمینه دارد. 

رئیس شورای شهر تهران بیان کرد:  اما  کاری که کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری  انجام داده این است که از همگان نظر خواهی و برنامه تدوین می کند . بنده این کار را تحسین می کنم و امیدواریم در همه زمینه ها روش‌های دنبال شده به موفقیت بینجامد و بتوانیم با یک برنامه ریزی مشکلات عدیده شهر را حل کنیم ‌. محیط زیست در این باره حرف اول را می زند، آلودگی هوا، ترافیک بافت فرسوده و پارک‌ها و فضای سبز بسیار مباحث مهمی هستند که متاسفانه بحث فضای سبز  را به کشمکش‌های  سیاسی کشاندند که با این کار ضربه های زیادی به ریه های شهر وارد می شود . 

چمران گفت: تهران در گذشته یک باغ شهر بوده و این مسأله در نقاشی های نقاش ایتالیایی نمایان است. اما در این شهر امروز  با وجود خانه سازی ها و آجر و سیمان و مصالح ساختمانی تنفس برای شهروندان سخت شده است و تاثیر نامطلوب دارد و   باغ شهر به جایی تبدیل شده که آلودگی هوا تاثیر نامطلوب بر انسانها می گذارد. 


او ادامه داد: زمانی که در سال ۸۲ در شورای شهر مشغول به فعالیت شدیم سرانه فضای سبز ۸.۵ متر مربع بود که ان را به ۱۶ متر مربع رساندیم  و در  همه هم خود را به این موضوع مصروف داشتیم تا فضای سبز و محیط زیست مطلوبی را برای شهر آماده کنیم.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: شهر فقط به آسمان خراش ها و برج باغ ها  نیست زیرا سلامت و آرامش شهر در  درجه اول اهمیت قرار دارد. آماده برنامه ریزی درست و جهادی و عملی هستیم و برای این کار عزم خود را جزم کردیم.

چمران افزود: هر چند شرایط و محیط مطلوب برای تمام این اقدام هایی که می خواهیم وجود ندارد چرا که ما ده ها هزار میلیارد  بدهی داریم که این  رقم ها در گذشته این مقدار نبود و یک رقم معمولی بود ولی امروز هر اقدامی که می خواهیم انجام دهیم به یاد بدهی ها می افتیم البته اگر دست به دست هم دهیم با خلوص موفق خواهیم شد همانطور که در  سال ۸۲ با تلاش و پشتکار و همکاری مردم موفق شدیم و درآمدی بالاتر از پیش بینی برای شهر به ارمغان آوردیم.

۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
کد خبر: 14857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =