نیازمند راهکارهای موثر برای حل مشکلات شهرسازی هستیم

عضو هیات رئیسه شورای ششم شهر تهران گفت: در قالب اجرای طرح "یک چالش، یک راه حل" به دنبال تبیین راهکارها و راه حل های موثر برای حل موضوعات حوزه شهرسازی و معماری شهر تهران هستیم.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳،  جعفر شربیانی در جلسه کارشناسان و مدیران حوزه شهرسازی و معماری این منطقه در قالب طرح "یک چالش، یک راه حل" با بیان این مطلب افزود: هدف از برگزاری چنین جلساتی توجه به نگاه ویژه کارشناسان  بخش شهرسازی در مسائل این حوزه است.
او با بیان اینکه این نگاه از پایین به بالا با هدف حل موضوعات معماری و شهرسازی شکل می گیرد، ادامه داد: اعتقاد داریم حوزه شهرسازی پیشانی خدمت رسانی شهرداری تهران به شهروندان است، زیرا نخستین حوزه ای که مردم با مراجعه به آن به دنبال خدمات هستند، بخش معماری و شهرسازی است.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرسازی و معماری یکی از معیارهای سنجش میزان خدمات رسانی شهرداری به شهروندان محسوب می شود، بیان کرد: در این جلسات به دنبال راهکارهای منطقی و کاربردی برای حل  ۴چالش  اساسی شهرسازی در تهران هستیم.
او با بیان اینکه با جمع بندی نقطه نظرات کارشناسی ای که در قالب این جلسات مطرح می شود، راهکارهای کاربردی در قالب طرح و لوایح در صحن شورا مطرح خواهد شد، یادآور شد: نخستین مساله مربوط به زمان صدور پروانه ساخت در تهران است که یکی از چالش های مهم در حوزه شهرسازی است. به دنبال این هستیم تا راهکار موثر در کاهش این زمان را تبیین و در نهایت تصویب کنیم.
شربیانی تاکید کرد: با توجه به اینکه نقطه بهینه شهرداری تهران، حوزه شهرسازی و کسب درآمد از آن است، تا کنون ۲ راهکار در طول دو دهه اخیر در شهرداری تهران مورد استفاده قرار گرفته که با مشکلاتی همراه بوده است.
به گفته او؛ در یک دوره رویکرد شهرداری در حوزه شهرسازی فروش تراکم بود و در دوره بعد نیز با هدف شهرنفروشی و کاهش کسب درآمد از این حوزه، تمام فعالیت های این بخش با چالش روبه رو شد.
عضوهیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: این در حالی است که در دوره گذشته که اعتقادی به فروش تراکم و منابع شهری نداشتند، ۷۶ درصد درآمد شهرداری تهران از حوزه شهرسازی بوده است.
او با بیان اینکه در شورای ششم شهر تهران به دنبال راهکاری مناسب برای کسب درآمد و حفظ منابع شهری هستیم، افزود: مساله ارائه تخفیفات در حوزه معماری و شهرسازی نیز موضوع مهمی است. در این دوره سعی داریم تا خدمات شهرداری در تمامی حوزه ها به ویژه شهرسازی و معماری به صورت عادلانه بین تمامی شهروندان توزیع شود.
شربیانی ادامه داد: به دنبال پاسخ به این سوال هستیم که آیا تخفیفات شهرسازی به تمام شهروندان تخصیص داده شده یا از این امکان تنها قشر خاصی توانسته اند استفاده کنند.
عضو شورای شهر تهران موضوع باغات را یکی دیگر از مسائل حوزه شهرسازی دانست و بیان کرد: در مواجهه با پرونده باغات، شورای شهر در دوره های گذشته دو رویکرد برج باغ و خانه باغ را مد نظر قرار داد، این در حالی است که این دو رویکرد و مصوبه نیز نتوانست به صورت هم زمان هم مردم را راضی نگه دارد و هم مانع از تخریب باغات در پایتخت شود.
به اعتقاد شربیانی؛ شورای ششم شهر تهران به دنبال راهکاری مناسب برای حفظ باغات و در عین حال رونق ساخت و ساز است.

لازم به ذکر است حمید جوانی شهردار منطقه ۳ در این جلسه که با حضور کلیه کارشناسان شهرسازی منطقه برگزار شد حضور یافت و اقدام  کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در دیدار های چهره به چهره با مدیران و کارشناسان این حوزه را بسیار ارزشمند برشمرد.
شهردارمنطقه سه افزود، بی تردید فراهم سازی امکان تعامل و بهره گیری از تجربیات و علم کارکنان در اجرای بهینه امور موجب انگیزه و تعلق خاطر در پرسنل می شود و کاربردی شدن نظرات موثر کارشناسی رضایت شهروندان را به همراه دارد.
    
 

۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 14887

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =