شورا دخالتی در انتصابات ندارد

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورا در انتصابات دخالت نمی کند چون انتصاب حق شهردار است و خود ایشان باید تصمیم بگیرند . 

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، یکشنبه- ۷ آذر ۱۴۰۰- در حاشیه بیست و هفتمین جلسه شورا در جمع خبرنگاران درباره جلسه هم‌اندیشی گفت: جلسه امروز بدون حضور شهردار برگزار شد. در این جلسات رای‌گیری وجود ندارد و در واقع این جلسات به صورت مشورتی و برای تنظیم و بررسی برنامه‌ها است.
چمران در رابطه با جلسه اخیر شهردار تهران و معاونینش با رئیس جمهور و عدم حضور اعضای شورای شهر تهران در این جلسه، افزود: در این زمینه اطلاعی نداریم و موضوع را باید از شهرداری پیگیری کنید. 
او درباره انتصابات بیان کرد: شورا در انتصابات دخالت نمی کند چون انتصابات حق شهردار است و خود ایشان باید تصمیم بگیرند . 
او افزود: شورا هم در حوزه نظارتی، بر عملکرد و انتصابات نظارت می کند و هر جا نیاز باشد حتی اگر صمیمی ترین دوستان ما باشند بدون شک تذکر می دهند و وظیفه شورایی خود را اجرا می کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره احتمال دیدار شهردار تهران با سران قوا گفت: در جریان نیستم.

همچنین چمران در بیست و هفتمین جلسه شورا گفت: ۷ آذر روز نیروی دریایی است. در این روز نیروی دریایی صدام در خلیج فارس منهدم شد و به همین مناسبت روز نیروی دریایی نامیده شد. 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: این روز را به ارتش جمهوری اسلامی و همه پرسنل نیروی دریایی تبریک می گوییم و موفقیت های نیروی دریایی را از خداوند مسالت داریم. انشاالله همیشه این قدرت و صلابت را حفظ کنند و در مقابل دشمنان نیرویی توانمند باشد.
چمران ادامه داد: روز ۸ آذر روز همبستگی با مردم فلسطین است و همبستگی مردم و دولت ما با مردم فلسطین قدیمی و ریشه دار است، در واقع از قبل از پیروزی انقلاب هم این همبستگی وجود داشت. 
او بیان کرد: در دوران گذشته، که اسراییل و فلسطین شکل گرفت را به خاطر دارم مردم ما برای حمایت از مردم فلسطین آماده جنگ بودند که حکومت سلطنتی آن موقع مخالف این مسائل بود و حتی این افراد را دستگیر کرد. 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی موضع گیری های بسیار صریح و شجاعانه امام خمینی (ره) موجب شد جایگاه ایران و فلسطین نزدیک تر شود. 
چمران اضافه کرد: ما همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام می کنیم. انشاالله مردم فلسطین هر چه زودتر به پیروزی نهایی دست یابند و به سرزمین اصلی خود بازگردند و یکی از کشور های مهم و مقتدر اسلامی را شکل دهند.

۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
کد خبر: 14888

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =