تلفیق یک طرح و لایحه اقتصاد شهری در شورای تهران

شهر: طرح تسهیلات تشویقی حمایت از اقتصاد شهری شورا و لایحه مصوب محرک اقتصادی شهرداری همپوشانی دارد و اعضای شورا تصویب کردند که برخی از موارد طرح که در لایحه به آن اشاره نشده به لایحه محرک اضافه و مجدد مصوب شود.

به گزارش خبرنگار شهر، محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران در جریان دویست و بیست و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جریان بررسی طرح تسهیلات تشویقی حمایت از اقتصاد شهری و جهش تولید در برابر آسیب های ناشی از شیوع کرونا از اعضای شورا خواست که پیشنهادات خود را مطرح کنند. در همین راستا شهربانو امانی، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران عنوان کرد که بهتر است این طرح پس گرفته شود و در قالب مصوبه شهرداری آن را بررسی کنیم. هاشمی اما در واکنش به این پیشنهاد امانی توضیح داد: کلیات این طرح را هفته پیش تصویب کردیم و بر اساس قانون نمی توانیم تا شش ماه اصلاحیه به مصوبات بزنیم اما می توانیم این طرح را به آن لایحه مصوب الحاق کنیم.

در ادامه مرتضی الویری رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران پیشنهاد کرد چون شهرداری تهران یک لایحه در مورد بهبود شرایط اقتصادی در دوران کرونا دارد این طرح شورا به عنوان طرح الحاقی (بسته محرک در شرایط اقتصادی و نیز در شرایط بحران ناشی از گسترش ویروس کرونا) در نظر گرفته شود.

او تاکید کرد که طرح شورا و لایحه مصوب شهرداری همپوشانی دارد و بهتر است این دو پیشنهاد در یک قالب قرار گیرد. در نهایت اعضای شورای شهر تهران پیشنهاد الویری مبنی بر الحاق موادی از طرح شهرداری به مصوبه قبلی شورا در مورد بسته محرک در شرایط اقتصادی فعلی را تصویب کردند.

در ادامه حجت نظری، عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران پیشنهاد کرد که یک تبصره به ماده ۲ اضافه شود که بر اساس آن شهرداری موظف است گردش مالی و موارد مصرف صندوق نیکوکاری را که قرار است تشکیل دهد به تفکیک در پایان هر ماه در سامانه شفافیت منتشر کند اعضای شورای شهر با این پیشنهاد موافقت کردند.

در ادامه جلسه احمد مسجدجامعی، عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران پیشنهاد کرد  که بند یک ماده ۵ در مورد وظایف زیباسازی بر تبلیغ وضعیت کرونا یک اصلاحیه اعمال شود.

او در توضیح این پیشنهاد گفت: در این بند مقرر شده که سازمان زیباسازی به مدت یک ماه سهمیه فرهنگی بیلبوردها و تابلوهای شهری را به مسائل فرهنگی همچون کرونا اختصاص دهد؛ اما ما مناسبت های زیادی را پیش رو داریم و به همین دلیل پیشنهاد می شود مدت سهمیه تابلوهای فرهنگی از یک ماه به ۴۵ روز افزایش یابد تا هم پیامهای مربوط به پیشگیری کرونا اکران شود و هم موضوعات و مناسبت‌های دیگر پوشش داده شود. اعضای شورای شهر با این پیشنهاد هم موافقت کردند.

۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
کد خبر: 1493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =