مطالعه پروژه LRT بزرگراه شهید همت در دستور کار قرار می گیرد

برنامه‌های شرکت مترو تهران برای سال ۱۴۰۱ در حال نهایی شدن است که بر اساس آنچه به تصویب خواهد رسید، بودجه موردنیاز برای عملیاتی ساختن برنامه‌ها نیز مشخص خواهد شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، امیرعباس رضایی مدیر دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت پروژه شرکت مترو، در توضیح کلیات برنامه سال آینده این شرکت گفت: در راستای افزایش ضریب ایمنی خطوط ۳ و ۴، بحث تکمیل تجهیزات تهویه و حریق، آسانسورها، ورودی‌ها و خروجی‌های اضطراری را کما فی‌السابق دنبال خواهیم کرد که این امر در خطوط ۶ و ۷ به بهره‌برداری از ایستگاه‌ها و مسیر باقی‌مانده در جهت افزایش مسافرپذیری، تهویه میان تونلی و ایستگاهی، ورودی‌های دوم و سوم و خروجی‌های اضطراری معطوف می‌شود. همچنین در مقوله پایانه‌ها و پارکینگ‌های خطوط هفتگانه، ادامه عملیات احداث فاز نخست پایانه آزادگان در خط ۳ ، اجرای فاز یک پایانه دولت‌آباد در خط ۶ ، آغاز عملیات اجرایی پایانه تختی در خط ۷ و افتتاح فاز دوم پایانه شهید کلاهدوز در خط ۴ مدنظر قرار دارد که البته تامین به موقع منابع مالی، شرط اصلی تحقق اهداف برنامه سال پیش‌رو تلقی می‌شود.

رضایی در ادامه به پروژه‌های قابل افتتاح در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: در مجموع اگر بتوان به لحاظ مسائل مالی، پشتیبانی به موقع و قابل قبولی از اقدامات عملیاتی شرکت مترو داشت، امکان افتتاح ۱۲ ایستگاه، ۱۳ ورودی جدید، یک پارکینگ و پایانه و حدود ۱۳ کیلومتر مسیر برای سال آینده وجود خواهد داشت.

او در خصوص آخرین وضعیت خطوط جدید و همچنین خطوط انشعابی و توسعه‌ای مترو افزود: در بخش توسعه خطوط موجود، اجرای بخشی از پروژه توسعه شرقی خط ۴ و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه توسعه غربی خط ۴ (شامل ۲ ایستگاه و ۳ کیلومتر مسیر) را پیش‌رو داریم. البته مطالعات مربوط به امکان اجرای پروژه توسعه شرقی خط ۲ را نیز در دستورکار خواهیم داشت. عملیات اجرایی خطوط جدید شامل خط ۸ تا خط ۱۱ نیز در صورت تامین منابع مالی در قالب مشارکت با بخش خصوصی در قطعات مختلف شروع و یا ادامه خواهد یافت و مطالعات مربوط به طرح احداث LRT  بزرگراه شهید همت را نیز قرار است آغاز کنیم.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت پروژه شرکت مترو در پایان صحبت‌های خود از برنامه‌های مرتبط با توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی پایتخت یاد کرد و گفت: پیگیری انعقاد و جاری‌سازی قرارداد ساخت ۱۰۵ دستگاه واگن (بخش دوم) و ساخت بخشی از ناوگان مربوط به قرارداد ۱۱۳ دستگاه واگن جهت تحویل در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ مدنظر شرکت مترو قرار دارد که این امر نیز با قوت دنبال خواهد شد تا بخشی از کمبودهای موجود در این زمینه برطرف شود.

۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
کد خبر: 14947

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =