تداوم کیفیت نامطلوب هوای پایتخت تا پایان امروز

چهارشنبه -۱۰ آذر ۱۴۰۰- وضعیت کیفیت هوای شهر تهران برابر با ناسالم برای گروه‌های حساس است. شرایط مساعد برای پراکندگی آلاینده‌ها در طول روز فراهم نخواهد شد و کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار شهر، درحال حاضر کیفیت هوای پایتخت ناسالم برای گروه‌های حساس است و شاخص آن روی عدد ۱۴۸ قرار دارد. این درحالی‌ست که وضعیت کیفیت هوای شهر تهران روز گذشته برابر با قرمز یعنی ناسالم برای همه بوده است. همچنین آغاز روز چهارشنبه همراه با هوای ناسالم برای همه بوده و این وضعیت تا ساعت ۴ صبح ادامه داشته است.

طبق پیش‌بینی‌های شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، صبح روز چهارشنبه، تداوم شرایط پایدار همراه با وارونگی و سکون جو منجر به انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته شده و هم‌زمان با افزایش ترافیک صبحگاهی، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

در طول روز شرایط مساعد برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد و کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند. عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت چهارشنبه همراه با ترافیک شامگاهی سبب تجمع آلاینده‌ها و به تبع آن برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق خواهد شد.

با رشد تدریجی ناپایداری جوی تا صبح روز پنجشنبه (۱۱ آذر ۱۴۰۰) تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد هرچند با افزایش ترافیک صبحگاهی احتمال افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد وجود خواهد داشت.

ناپایداری جوی در طول روز همراه با وزش باد نسبتاً شدید و رگبار باران در برخی ساعات بعدازظهر پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد و بهبود کیفیت هوا را در بیشتر مناطق شاهد خواهیم بود. با وزش باد مؤثر تا شامگاه پنجشنبه و کاهش غلظت ذرات معلق، برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
کد خبر: 15026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =