سمن‌سراها در مناطق ۲۲ گانه بزودی به بهره برداری ‌می رسد

رئیس ستاد سمن‌های شهر تهران با بیان اینکه سمن سراهای مناطق ۲۲ گانه بزودی به بهره‌برداری می‌رسند گفت: این سازمان های مردم نهاد به خانه‌ سمن‌ها تبدیل می‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران، سید احمد علوی در چهارمین نشست سمن‌های شهر تهران که این هفته با حضور نمایندگان سمن‌های فعال در حوزه محیط زیست و مدیریت بحران برگزار شد، افزود: هدف از برگزاری این نشست تشکیل کارگروه‌های تخصصی در خصوص معضلات شهر تهران با ارائه نظرات کارشناسی است.

او ادامه داد: نتیجه‌ بدست آمده در کارگروه‌های تخصصی در حضور رؤسای کمیته‌های تخصصی شورا بررسی و از این نظرات در تدوین طرح ها و لوایح استفاده می شود.

علوی با اشاره به اینکه کارگروه‌ها باید روی موضوعات مشخص و برنامه محور کار کنند، یادآور شد: حضور داوطلبانه‌ در قالب سمن می‌تواند به حل بهتر و سریعتر مشکلات تهران کمک کند.

او گفت: تمامی سمن‌های دارای مجوز ‌می‌توانند به صورت رایگان از امکانات سمن‌سراها استفاده کنند.

در این نشست،نمایندگان سمن‌های محیط زیست نگرانی خود را از وضعیت آلودگی هوا و عدم پایبندی دستگاه‌های مختلف به قانون هوای پاک ابراز و در مورد پسماند ایراداتی به مصوبه‌ی شورای پنجم وارد کرده و خواستار اصلاح آن مطابق نظرات کارشناسی شدند.

مسئله‌ پسماند، جمع‌آوری آب‌های سطحی و ساماندهی فاضلاب‌ها، آلودگی هو و ایمنی ساختمان‌های در حال ساخت از جمله دغدغه های نمایندگان سازمان های مردم نهاد(سمن) بود که در این جلسه به آنها اشاره شد.

۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
کد خبر: 15059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =