درختان شمال تهران آماده خواب زمستانی شدند

درختان شمال تهران به‌منظور جلوگیری از شکستن شاخه‌ها در اثر بارش برف و امکان رویش جدید سرشاخه‌ها در فصل بهار با انجام عملیات هرس، آماده خواب زمستانی شدند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، افشین خدامی معاون خدمات شهری و محیط زیست  شهرداری این منطقه گفت: هرس و بازپیرایی شاخه های درختان هرساله با هدف رفع خطر شاخه های خشک، جلوگیری از اتصال با کابل های برق، حذف شاخه های بیمار و آفت زده و همچنین آراستگی درختان جهت ارتقاء کیفیت، از سوی اداره فضای سبز منطقه انجام می شود. امسال نیز از ابتدای فصل پاییز تا کنون در حدود ۸ هزار  اصله درخت در نواحی ۱۰ گانه منطقه و بوستان های نیاوران، جمشیدیه و قیطریه هرس شده اند.

خدامی ادامه داد: این اقدام در ۱۷۳ هزار و ۸۷۵ متر از درختچه های ترون، پیروکانتا، بربریس و گونه هایی که در فصل پاییز نیاز به هرس دارند نیز انجام شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه یک عنوان کرد: عملیات هرس سوزنی برگان از آبان ماه و هرس پهن برگان از آذر ماه در بوستان ها، رفیوژ و معابر اصلی و فرعی آغاز شده است که هرس پهن برگان در مسیر های بزرگراهی منطقه نیز به صورت جهادی شروع شده و تا اسفند ماه ادامه دارد.

او با اشاره به شروع فصل بارش از شهروندان خواست علی رغم اقدامات شهرداری برای افزایش ایمنی تردد وسایل نقلیه و عابرین پیاده، در هنگام رانندگی سرعت مجاز را رعایت و از پارک خودرو در زیر درختان خودداری کنند. 

۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
کد خبر: 15083

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =