آبیاری فضای سبز تهران با پساب ۲ برابر می شود

مختاری با بیان اینکه پساب مورد استفاده در تهران ۷ میلیون متر مکعب بود، افزود: براساس بررسی ها ۷ میلیون متر مکعب دیگر به این میزان اضافه شده و پساب مورد استفاده در تهران به ۱۴ میلیون متر مکعب خواهد رسید.

به گزارش شهر، استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب شهری به جای منابع آب های زیرزمینی برای آبیاری فضای سبز شهر تهران، راهکاری منطقی برای حفظ ذخایر ارزشمند آب های زیرزمینی و جلوگیری از فرونشست زمین است.

در همین رابطه؛ علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر درباره طرح استفاده از پساب تصفیه شده برای آبیاری فضاهای سبز شهر تهران گفت: براساس تفاهم نامه ای که با وزارت نیرو امضا شده، میزان استفاده از منابع آب های زیرزمینی برای آبیاری فضای سبز در تهران تا سال ۱۴۱۰ به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند، تا انشاءالله بتوانیم به طور صد درصد برای آبیاری فضای سبز پایتخت از پساب استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با تاکید بر اینکه به مرور در حال خارج کردن چاه ها از چرخه آبیاری فضای سبز هستیم، بیان کرد: برای آبیاری فضای سبز شهر از پساب استفاده می کنیم تا شاهد فرونشست زمین در جنوب شرق تهران (دشت ورامین) و خصوصا در مناطق  ۱۸ و ۱۹ نباشیم.

مختاری با بیان اینکه پساب مورد استفاده در تهران ۷ میلیون متر مکعب بود، افزود: براساس بررسی ها ۷ میلیون متر مکعب دیگر به این میزان اضافه شده و پساب مورد استفاده در تهران به ۱۴ میلیون متر مکعب خواهد رسید.

انتهای پیام

۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
کد خبر: 15111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =