تشکیل کارگروه عملیاتی برای شناسایی و مناسب‌سازی ایستگاه‌های مترو

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از تشکیل کارگروهی عملیاتی برای بررسی میدانی وضعیت ایستگاه های متروی تهران و حومه خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه؛ مهدی شایسته ضمن گرامیداشت 12 آذر روز جهانی معلولان گفت: حسب وظیفه‌ی قانونی و انسانی، از اوایل هفته گذشته کارگروه عملیاتی برای بررسی میدانی از وضعیت ۱۴۱ ایستگاه بهره برداری شده متروی تهران و حومه به منظور رفاه حال بیشتر جانباران و معلولان، با هدف رفع نواقص به ویژه آسانسورها و رمپ‌ها جهت استفاده راحت جانبازان و معلولان از مترو تشکیل شده است.
او با اشاره به توجه مدیریت شهری به حقوق افراد معلول از باب توجه به حقوق شهروندی آنان و لزوم دسترسی برابر شهروندان به تسهیلات شهری،که امری ضروری است تصریح کرد: در حال حاضر به جز سه ایستگاه در تمامی ایستگاه‌های متروی تهران، آسانسورها فعال هستند.
شایسته افزود: مناسب سازی ایستگاه های شهرزیرزمینی در دوره‌های قبلی، متاسفانه بخاطر برخی کوتاهی‌ها از جمله نداشتن استاندارد و عدم صدور بیمه نامه توسط شرکت‌های بیمه‌گذار، کار ما را دشوار کرده است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه با هماهنگی و مساعدت ویژه دفتر شهردار تهران، تمامی رمپ‌های ورودی ایستگاه‌ها بررسی شده است، افزود: مقرر شده با همکاری شهرداری نواحی و مناطق، نواقص به طور کامل برطرف شود.
او در پایان گفت: امیدوارم با کار و تلاش جهادی و خستگی‌ناپذیر بتوانیم از شعارزدگی پرهیز کرده و روزی را شاهد باشیم که جانبازان و معلولان در هر کجای کشورمان بتوانند به راحتی از حمل و نقل عمومی به ویژه متروی پایتخت استفاده کنند.

۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 15114

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =