به منظور گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت، پروژه مناسب سازی بوستان اوستا افتتاح شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، محمد هادی علی احمدی شهردار منطقه گفت: تلاش شهردار کلانشهر تهران بر این است تا  با مناسب سازی و استانداردسازی فضاهای شهری به عنوان یکی از شاخصه های سنجش عدالت در شهر، کمبود ها را به حداقل برساند.

او افزود: آشنایی افراد جامعه با موانع پیش روی افراد دارای معلولیت و فراهم کردن زمینه مشارکت برای تحقق مناسب سازی کالبدی و فرهنگی در جامعه، از مواردی است که حضور این قشر از جامعه در سطح شهر و استفاده آن ها از امکانات شهری را تسهیل می کند.

شهردار منطقه۱۳ با بیان اینکه سالانه اقداماتی برای رفع مشکلات تردد معلولان انجام می گیرد، گفت: همسطح سازی پیاده رو با سواره رو، نصب آسانسور و بالابر ویژه افراد دارای معلولیت، تعریف مسیر هدایت نابینایان، نصب میله های دست انداز (هندریل)، نصب رمپ استاندارد، احداث و اصلاح سرویس های بهداشتی و نصب تابلوهای راهنمای بریل، از جمله اقدامات انجام شده برای تسهیل حضور و استفاده افراد دارای معلولیت در منطقه است.

او عنوان کرد: باید به شرایطی برسیم که افراد، نه صرفاً به دلیل الزامات قانونی بلکه به خاطر تعهد اجتماعی، خود را متعهد بدانند تا همیار و مددکار افراد دارای معلولیت در تمام عرصه ها باشند.

۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
کد خبر: 15133

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =