صفر تا صد پایین آمدن تابلوی نام ۴ نویسنده معروف

پس از حذف نام ۴ نویسنده از تابلوی معابری در منطقه ۶ مدیران شهری درباره چرایی این مساله توضیح دادند.

به گزارش خبرنگار شهر، حذف نام چهار نویسنده از معابر شهر طی روزهای گذشته سر و صداهایی در رسانه ها ایجاد و انتقاداتی را متوجه شهرداری کرد.

ماجرا از این قرار است که نام هوشنگ مرادی کرمانی، جبار باغچه بان، مهدی آذریزدی و صمد بهرنگی از نویسندگان مطرح کشورمان که چند روزی بر روی تابلوهای معابر محدوده خیابان حجاب در منطقه ۶  نصب شده بود، برچیده شده است.

چرا تابلوی نویسندگان پایین آمد

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر درباره این اتفاق توضیح داد: پس از بررسی موضوع از شهرداری منطقه، مرکز ارتباطات و کمیته تعیین نام متوجه شدیم که این چهار نام در کمیته تعیین نام و صحن علنی در دوره پنجم تصویب شد ولی در لیست مصوبات ارسال شده به فرمانداری این ۴ مصوبه توسط فرمانداری مورد موافقت قرار نگرفت و لذا مرکز ارتباطات شهرداری در دوره قبل همه مصوبات منهای این ۴ مورد را ابلاغ می کند که البته کارشان قانونی و بدون اشکال بوده اما شهرداری منطقه بدون توجه به این ماجرا طبق تصویب صحن و کمیسیون عمل می کند.

نادعلی اضافه کرد: شهرداری جدید منطقه ۶ زمانی که متوجه می شود که این مصوبه ابلاغ نشده، اسمها را بر می گرداند.

او افزود:سعی می کنیم این موضوع را در اولین جلسه کمیته تعیین نام بدون نوبت مطرح و تعیین تکلیف کنیم  چرا که مدیریت شهری و کمیسیون فرهنگی شورا نسبت به اهالی و مشاهیر ادبیات و زبان فارسی توجه مشهودی خواهد داشت.

پایین آمدن تابلو نویسندگان سیاسی نیست

مطهر محمدخانی رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران در تشریح این اتفاق این باره گفت: فرمانداری دولت قبل به رییس شورای شهر وقت اعلام کرد که با استناد به ماده ۹۰ قانون شوراها و همچنین پیگیری هیات تطبیق نامگذاری ۴ معبر به نام هوشنگ مرادی کرمانی، جبار باغچه بان، مهدی آذر یزدی، و صمد بهرنگی مغایر قانون تعیین شده است. بر همین اساس رییس قبلی مرکز ارتباطات نیز در ۲۶ تیر ماه سال جاری طی یک نامه به کلیه مناطق تغییر نامها را ابلاغ می کند اما نکته اینجاست که در این نامه پیوست مصوبه شورای شهر در مورد تغییر نامه ۴۵ معبر ضمیمه می شود اما در نامه ای که رئیس قبلی مرکز ارتباطات در اتوماسیون ثبت می کند نام ۴ نویسنده ای که فرمانداری به آن ایراد گرفته را مستثنی می کند اما مناطق تنها به پیوست نامه توجه کرده و به محتویات داخل نامه بی توجه بودند.

او با بیان این که در اینجا یک اشتباه رخ می دهد و شهرداری منطقه ۶بدون توجه به نامه و تنها بر اساس پیوست که مصوبه شورای پنجم بوده اقدام به تغییر نام معابر می کند، گفت: شهردار جدید بعد از انتصاب متوجه این اشتباه شده و می بیندکه بر خلاف نامه مرکز ارتباطات و ابلاغیه فرماندار این ۴ نامگذاری انجام شده است که دوباره تابلوها را به نام قبلی بر می گرداند.

رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران با بیان این که این اتفاق نه سیاسی نه سلیقه ای و نه بر خلاف قانون بوده است، افزود: در دوران مدیریت شهری قبلی این اشتباه رخ می دهد و در فرمانداری دولت قبل نامگذاری این معابر به نام این ۴ نویسنده رد می شود.

محمدخانی عنوان کرد: مرکز ارتباطات شهرداری تهران در حال بررسی این موضوع است و تلاش می کنیم بار دیگر نامگذاری معابری به نام این نویسندگان را به کمیسیون نامگذاری برده تا حداقل نام چهره‌های شاخص و فاخر بر روی معابر نقش ببندد.

انتهای پیام/

۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۱
کد خبر: 15136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =