ترافیک صبحگاهی هوای پایتخت را نارنجی کرد

یکشنبه -۱۴ آذر ۱۴۰۰- وضعیت کیفیت هوای شهر تهران ناسالم برای گروه‌های حساس است.

به گزارش خبرنگار شهر، وضعیت کیفیت هوای پایتخت ناسالم برای گروه‌های حساس و شاخص آن روی عدد ۱۲۵ قرار دارد. این درحالی‌ست که وضیت هوای شهر تهران روز گذشته قابل قبول بود و شاخص روی ۷۴ قرار داشت.

طبق پیش‌بینی‌های شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، روز یکشنبه (۱۴ آذر ۱۴۰۰) با افزایش ترافیک صبحگاهی و عدم وزش باد مؤثر و همچنین انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده‌ی ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است. حاکمیت پایداری و سکون جو در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد.

با تداوم وارونگی جوی و عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت یکشنبه همزمان با افزایش ترافیک شامگاهی، بر غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و به‌تبع آن برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پایتخت دور از انتظار نخواهد بود.

صبح روز دوشنبه (۱۵ آذر ۱۴۰۰) با افزایش تردد خودروها غلظت ذرات معلق افزایش خواهد یافت و باتوجه به عدم وزش باد مؤثر، کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. به‌تدریج با شکل‌گیری ناپایداری جوی، رشد ابرناکی و احتمال رگبار پراکنده در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد.

با افزایش نسبی تندی باد تا اواخر وقت دوشنبه، کاهش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 15157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =