درخواست های نمایندگان جامعه معلولین از مدیریت شهری

در بیست و نهمین جلسه شورا سه فعال حوزه معلولان با حضور در صحن علنی مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار شهر، یکشنبه- ۱۴ آذر ۱۴۰۰- در بیست و نهمین جلسه شورا سه فعال حوزه معلولان با حضور در صحن شورای شهر مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند. در همین راستا، بهروز مروتی مدیر و نگهبان کمپین معلولان با بیان اینکه معلولین از ظرفیت و استعدادهای بالایی برخوردار هستند، گفت: اگر به آمار نگاهی کنیم می‌بینیم مدال‌های که معلولین در بازیهای پاراالمپیک به دست آورده‌اند دو برابر المپیک است.

مدیر و نگهبان کمپین معلولان با بیان اینکه در دو سال گذشته که به صحن شورا آمدیم هیچگونه مناسب سازی صورت نگرفته بود، افزود: امروز اگر یک ناشنوا به شورای شهر مراجعه کند چگونه می‌تواند با اعضای شورا ارتباط برقرار کند.

مروتی عنوان کرد: شورا باید نقش نظارت و قانونی خود را اجرا کند و باید در حوزه مناسب‌سازی با جدیت ورود پیدا کند.

او در خصوص لایجه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران است، بیان کرد: از شورا درخواست داریم بر اساس نامه‌ای که دادیم نگاهی ویژه‌ای به مسئله حمل و نقل عمومی معلولان داشته باشند چرا که در این حوزه دچار مشکلات عدیده‌ای هستیم.

مدیر و نگهبان کمپین معلولان ادامه داد: باید تعامل بین اعضای شورای شهر و تشکلات معلولین برای شناسایی مشکلات آن‌ها بیشتر شود.

در ادامه این جلسه دهقان نماینده جامعه کودکان کم توان ذهنی گفت: باید شهری داشته باشیم که قابل دسترس‌ برای این افراد باشد.

نماینده جامعه کودکان کم توان ذهنی ادامه داد: مهمترین دغدغه خانواده‌های افراد کم‌توان ذهنی حضور ایمن این افراد در سطح شهر، بازار و تفرجگاه‌ها است.

دهقان با بیان اینکه شهر باید از نظر فیزیکی و معماری در دسترس این افراد قرار گیرد، گفت: استفاده از علائم و نشانه‌ها می‌تواند به این افراد کمک کند تا بهتر از اتوبوس و مترو استفاده کند.

او عنوان کرد: درخواست داریم شهرداران ۲۲ گانه این اهتمام را داشته باشند تا در هر منطقه از شهرداری یک پارک برای حضور این افراد ایمن‌سازی شود؛ همچنین یک سرای محله در هر منطقه اختصاص داده شود تا کلاس‌های آموزشی برای افراد کم توام ذهنی برگزار شود.

سهیل معینی نماینده معلولین در ستاد مناسب سازی فضای شهری در این جلسه با بیان اینکه مدیریت شهری باید با توجه به تفاوت انسان‌ها برنامه‌ریزی‌ کند، گفت: به عنوان‌ مثال سازمان های تحت پوشش شهرداری باید خدماتی که ارائه می‌دهند برای همه شهروندان باشد.

نماینده معلولین در ستاد مناسب سازی فضای شهری ادامه داد: باید در تمام برنامه‌ها پیوستی ایجاد شود تا همه بتوانند از آن استفاده کنند؛ ما امروز نیازمند این هستیم که پیوست‌ برابر سازی خدمات ایجاد شود.

معینی بیان کرد: هیچ پروژه‌ای بدون پیوست دسترس پذیری نباید افتتاح شود و باید جایگاه ستاد مناسب سازی مشخص شود.

او افزود: از شورای شهر و شهرداری درخواست دارم  پیمانکاری، در مناقصه‌های شهرداری شرکت کند که گواهینامه دسترس‌پذیری داشته باشد.

۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
کد خبر: 15168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =