منطقه دو پیشگام در ایجاد شهر دوست‌دار معلولان

شهردار منطقه ۲ گفت: با آماده‌سازی و مناسب‌سازی فضاهای شهری برای حضور افراد توان‌یاب و فعالیت مراکز حمایتی از این افراد، منطقه۲ پیشگام در ایجاد شهر دوست‌دار معلول است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲، مهدی صالحی که به مناسبت روزجهانی معلولان از همراه سرای اوتیسم و مرکز ضایعات نخاعی بازدید کرد،گفت: مدیریت منطقه بر این باور است که بهره مندی  افراد توان یاب از امکانات شهری  از حقوق شهروندی  این افراد است  و بر همین اساس طرح مناسب سازی معابر و بوستان‌ها  را در دستور کار قرار داده است .
او افزود:  افراد توان یاب نیز  باید به فرصت‌های برابر برای امکانات شهری دسترسی داشته باشند، بر همین اساس بوستان دوستدار افراد توان یاب طراحی و مناسب سازی شد.
صالحی به برنامه های منطقه ۲ اشاره کرد و گفت: مدیریت منطقه در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود، ضمن اجرای طرح مناسب سازی معابر و بوستان‌ها برای معلولان، پیشگام در ایجاد فضاهای شهری مناسب با نیاز افراد مبتلا به اوتیسم است و بر همین اساس فضایی به مساحت ۱۱۸ مترمربع در فاز دو بوستان نهج البلاغه متناسب با شرایط کودکان اوتیسم مناسب سازی شده است.
او با بیان اینکه کودکان طیف اوتیسم نیازمند توجه و خدمات ویژه هستند، گفت: شهرداری منطقه ۲ تلاش دارد تا با همراهی و همکاری با انجمن اوتیسم و ایجاد ظرفیت‌های لازم برای بهره مندی این افراد از خدمات آموزشی و تفریحی موجود در شهر، منطقه دو را به منطقه دوستدار معلول تبدیل کند.
صالحی در ادامه به راه اندازی همراه سرای اوتیسم اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری منطقه به منظور حمایت از خانواده‌های دارای فرزند اوتیسم که برای دوره درمان به تهران مراجعه می‌کنند ساختمانی را جهت اقامت این خانواده‌ها اختصاص داد.

او شناسایی  و حمایت از توانمندی های این افراد را از دیگر رویکردهای منطقه برشمرد و عنوان کرد:  حضورافراد توان یاب در جامعه نشان می دهد که معلولیت جسمی محدودیت نیست و افراد دارای معلولیت با توانمندی های خود توانسته اند در سطوح مختلف نقش آفرینی کنند.

۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
کد خبر: 15172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =