پیام تبریک سرپرست سازمان مدیریت بحران شهر تهران به مناسبت روز جهانی داوطلبان

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در پیامی روز جهانی داوطلبان را به تمامی داوطلبان عرصه مدیریت بحران به ویژه گروه های داوطلب واکنش اضطراری محله (دوام) تبریک گفت.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، در این پیام آمده است: «حضور و نقش شهروندان داوطلب به ویژه در قالب تشکل های مردمی و ایفای نقش در تمامی عرصه های رشد و توسعه جوامع امروزه از چنان جایگاه و مرتبه بی بدیل، برجسته و والایی برخوردار است که موفقیت هر طرح و برنامه توسعه با آن سنجیده و ارزیابی می شود. در حوزه برنامه های اجتماعی به طور عام و برنامه های تاب آوری جامعه در برابر حوادث و سوانح به طور خاص جلب مشارکت شهروندان در قالب تشکل های مردمی سال هاست که در رئوس طرح های توسعه جای گرفته است. تحقیقات مستند و درس آموزه های عرصه مدیریت حوادث و سوانح نشان داده است که بیش از 80 درصد نجات یافتگان گرفتار در سوانح به خصوص زلزله و سیل به ویژه در ساعت های اولیه ناشی از اقدام نیروهای مردمی حاضر در صحنه بوده است. از همین رو به میزانی که شهروندان در قالب تشکل های مردمی گرد هم می آیند و آموزش های امداد و نجات را فرا گیرند در ساعت های طلایی و اولیه حوادث و تا زمان حضور امداگران رسمی که به طور معمول از نقاط دور و نزدیک و با گذشت زمان وارد صحنه حادثه می شوند می توانند نقش موثری در نجات جان انسان ها ایفا نمایند .

حضور داوطلبان امدادگر در کشور عزیزمان با تکیه بر آموزه های دینی و ارزش های نوع دوستی و یاری گری که ریشه در فرهنگ مردمان این آب و خاک دارد ، از قدمتی قابل توجه برخوردار است. از همین رو باید همواره تقویت تشکل های مردمی و جذب شهروندان داوطلب در عرصه امدادگر و حتی فراتر از آن یعنی ایفای نقش آنان در اجرای برنامه های کاهش ریسک و خطر و طرح های پیشگیرانه در عرصه تحقق جامعه ای ایمن و تاب آور در دستور کار قرار گیرد تا این حلقه کلیدی مدیریت بحران جامعه محور تکمیل شده و مورد غفلت قرار نگیرد. روز جهانی داوطلبان که فرصتی برای یادآوری ارزش های انسانی و گرامیداشت ایثارگران این عرصه است بر تمامی داوطلبان مبارک باد.»

۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 15174

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =