مناسب‌سازی سه مسیر برای تردد معلولان در منطقه ۱۲

طی مراسمی با حضور شهردار منطقه ۱۲، پروژه‌ مسیرهای مناسب‌سازی‌شده برای معلولان در پیاده‌روی بلوار قیام، بوستان هرندی و بوستان کوثر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، این مراسم با حضور امیر یزدی شهردار منطقه، معاونان خدمات‌شهری و محیط زیست، حمل‌ونقل و ترافیک، فنی و عمرانی و امور فرهنگی و اجتماعی منطقه به همراه شهرداران نواحی ۴ و ۵، اعضای کمیته مناسب‌سازی منطقه و نمایندگان کانون معلولان در هرکدام از این مکان‌ها به‌طور مجزا انجام شد.

در این مراسم، یزدی ضمن گرامی‌داشت ۱۲ آذر، روز جهانی معلولان بر ضرورت افزایش دسترس‌پذیری شهر برای شهروندان دارای معلولیت تأکید کرد و گفت: شهر ما وقتی زیباست که فرصت برابر برای همه شهروندان به منظور استفاده از امکانات آن مهیا باشد.

او با یادآوری اقدامات انجام‌شده در این منطقه مرکزی تهران برای معلولان افزود: تاکنون پروژه‌های متعددی برای خدمات‌دهی به افراد دارای معلولیت در این منطقه به بهره‌برداری رسیده و در تعریف همه پروژه‌ها افزایش دسترس‌پذیری معابر شهری برای این شهروندان از اولویت‌های مهم برنامه‌های عمرانی منطقه بوده است.

شهردار قلب طهران در پایان این مراسم، ضمن گفت‌وگو با نمایندگان کانون معلولان در مورد ادامه روند رفع مشکل تردد شهروندان دارای معلولیت در سطح منطقه، توصیه‌هایی برای حوزه‌های مختلف عمرانی، ترافیکی و خدمات‌ شهری داشت که مقرر شد در دستور کار قرار گیرد.

گفتنی است؛ مناسب‌سازی معابر در پیاده‌روی بلوار قیام که اولین خیابان کامل شهر تهران نیز به شمار می‌رود، با ایجاد نوار مناسب نابینایان به طول ۶۵۰ متر و احداث ۶ عدد رمپ صورت گرفت و در بوستان کوثر با طول مسیر بساوایی به اندازه هزار و ۵۰۰ متر، احداث ۳ عدد رمپ و ۲ چشمه سرویس بهداشتی ویژه معلولان، همچنین نصب ۶ عدد نیمکت برای آنها انجام شده؛ در نهایت در مورد بوستان هرندی نیز ایجاد ۸۰۰ متر مسیر بساوایی، احداث ۳ عدد رمپ، یک عدد آبخوری ویژه معلولان و نصب ۶ دستگاه وسیله ورزشی ویژه افراد دارای معلولیت انجام شد.

۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
کد خبر: 15178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =