آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث پایانه دولت‌آباد؛ به‌زودی

عملیات اجرایی پروژه احداث پایانه متروی دولت آباد در خط ۶ به‌زودی آغاز خواهد شد؛ ساخت این پایانه ۴۳ هکتاری نه تنها به کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در خط ۶ کمک می‌کند بلکه محلی برای تعمیرات اساسی چند خط دیگر شبکه مترو تهران نیز خواهد بود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران وحومه (مترو)، علی امام مدیر عامل شرکت مترو تهران با اعلام مطلب فوق افزود: پایانه دولت آباد به عنوان یک دپوی عملیاتی برای قطارهای شبکه مترو، ظرفیت پارک شبانه ۵۸ رام قطار را داشته و بهره‌برداری از آن در دو فاز پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت مترو، اهداف کارکردی پایانه دولت آباد را در مواردی همچون نگهداری واگن‌ها و انجام تعمیرات پیشگیرانه در ۵ سطح، امکان شستشوی مکانیزه قطارها، مرمت قطارهای آسیب دیده، ایجاد فضایی برای توقف انواع کشنده‌های ریلی و جاده‌ای مرتبط با نگهداری خط و امداد و نجات، فراهم آمدن سالن وکارگاه تعمیرات الکتریکی و مکانیکی برای تجهیزات ثابت نصب شده در خط ۶ و در نهایت مرکز فرمان پشتیبان خط ۶ (به عنوان پشتیبان مرکز فرمان خیابان کالج) برشمرد.

امام در پایان گفت: احداث پایانه دولت آباد یکی از نیازهای اصلی خط ۶ است که با بهره‌برداری از آن، وضعیت تردد قطارها در این خط به استانداردهای لازم نزدیکتر خواهد شد.

گفتنی است؛ پایانه دولت آباد در منطقه۲۰ و در ضلع جنوبی بزرگراه آزادگان (در مجاورت بزرگراه امام علی (ع)) واقع شده و مقدمات لازم برای شروع عملیات اجرایی آن فراهم شده است. این پایانه دارای دو پارکینگ، ساختمان‌های تعمیرات سبک و نیمه سنگین و  تعمیرات اساسی ناوگان، مرکز کنترل، خط تست، سالن ماشین امداد، سالن تراش چرخ، سالن شستشو، سالن رنگ، انبار مرکزی و بخش‌های متعدد دیگر خواهد بود.

۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 15205

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =