علم آموزی باید توام با مسئولیت پذیری باشد

شهردار تهران معتقد است که برای ساخت تهران به عنوان عنوان‌ الگوی کلانشهر جهان اسلام نیازمند علم آموزی و قبول مسئولیت توامان هستیم.

به گزارش خبرنگار شهر،  علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه آیین بزرگداشت روز دانشجو و قدردانی از رتبه های برتر کنکور سراسری در جمع خبرنگاران گفت: در دوره دفاع مقدس وظیفه مان را دفاع از دین و میهن تشخیص دادیم و بعد از آن امام (ره)فرمود علم آموزی کنید. از این رو بعد از چند سال دوری از تحصیل، تلاش کردم و در دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول شدم و پس از آن وظیفه ای که بر عهده‌ ام بود و آن اتفاق را در جریان دانشجویی دنبال کردم.
شهردار تهران افزود: در این مراسم بالغ بر یکهزار نفر از  رتبه های برتر کنکور و نخبگان انتخاب شده در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ حضور داشتند و سخن من با آنها این است که  تک تک آنها باید به خود برگردند و ناظر به آینده کشور مسئولیت های بزرگ را بپذیرند و خود را در عرصه های بین المللی مسئول بدانند. 
زاکانی ادامه داد: برای ساختن کشوری الگو و همچنین در تمام سطوح شهرداری تهران نیازمند آنها است و تحول در روح و کالبد شهر به حضور و استفاده از آنها نیاز دارد. بنابراین باید علم آموزی  و قبول مسئولیت داشته باشند و علم و عمل را با هم بیاموزند تا تابلوی زیبای تهران به عنوان‌ الگوی کلانشهر جهان اسلام شکل بگیرد. به فضل الهی حرکتی را که در این مسیر آغاز کردیم دارای  نتیجه ای درخشان خواهد بود. 
به گزارش خبرنگار شهر، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور نیز در جمع خبرنگاران گفت: اصل هم افزایی،  بازشناسی ظرفیت ها و پیگیری مسائل روی زمین مانده اتفاقی است که مطالبه رهبر معظم انقلاب است و ظرفیت های خوبی در ابن زمینه ایجاد شده است‌ و "کانون آینده روشن" اتفاقی است که این حرکت ها را شکل خواهد داد.
رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه اهتمام و میزبانی خوب شهرداری تهران را در این مراسم شاهد بودیم، افزود: به واسطه ظرفیت‌ها و مسئولیت های بزرگی که روی دوش این دانشجویان نخبه است باید در مسائل تهران و سایر حوزه های کشور از آنها کمک بخواهیم. این افراد  گوهر و معادن ارزشمند کشور هستند که مهمتر از  گلاب و زعفران و نفت ما است و باید به بهترین شکل زمینه خدمت آنها به جامعه و مردم رقم بخورد. 
حجت الاسلام  رستمی درباره مسأله فرار نخبگان ادامه داد:  مهاجرت با فرار نخبه ها یکی نیست . مهاجرت در مسیر درست ارزشمند است و نکته نگران کننده غارت سرمایه های ارزشمند انسانی است که البته این مسأله با انجام و پیگیری برخی از  عوامل قابل مدیریت است. ایجاد فضای مناسب برای بروز استعدادها، پیگیری ایده ها، فرصت سازی مناسب برای آنها و تامین حداقل های علمی و زندگی آنها جزو طرح هایی  است که بخش هایی از آن تعقیب شده و  بخش های انجام نشده را نیز پیگیر هستیم .

۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱
کد خبر: 15238

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =