آغاز عملیات هرس زمستانه درختان در منطقه۱۴

عملیات هرس درختان و نگهداری زمستانه فضای سبز منطقه ۱۴با هدف تداوم زیبایی فضاهای سبز و افزایش مقاومت درختان و درختچه‌ها آغاز شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۴، محمد حسن فصیح معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه در این باره گفت: با شروع فصل سرما و آغاز خوابِ زمستانی درختان، عملیات هرس با اولویت بزرگراه ها و خیابان های اصلی منطقه اجرایی شده است.

فصیح افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی و عبور شریان های مهم در محدوده منطقه و لزوم رسیدگی به فضاهای سبز و زیبایی های بصری،عملیات هرس زمستانه درختان در تمام این محورها انجام می شود.

او با بیان اینکه این عملیات طی برنامه زمان بندی مدون با حضور تیم کارشناسی متخصص و کارگران ماهرِ هرس کار و با استفاده از وسایل و ابزار مناسب صورت می گیرد، گفت: جوان سازی،فرم دهی، حذف شاخه های خشک و بیمار و محافظت در برابر شرایط طوفانی و بارش های سنگین از جمله فعالیت هاست که با رعایت اصول ایمنی و نظارت کارشناسان و ناظرین مربوطه انجام می گیرد.

فصیح ادامه داد: به منظور ارتقای ایمنی سطح تردد در معابر و بزرگراه ها، کاهش آمار تصادفات و آشکار سازی المان های ترافیکی، نسبت به حذف شاخه های سرگیر وخشک، حذف شاخه های پوشاننده تابلو ها و شاخه های کاهنده نورِ تیرهای چراغ برق و سرچراغی های بوستان ها و معابر، اقدامات لازم درحال انجام است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با بیان اینکه آماده سازی دوره رشد جدید برای درختان و درختچه ها، مانع از شکسته شدن شاخه درختان در صورت بارش برف و باران خواهد شد، به اجرای این عملیات در محلات و بوستان ها نیز اشاره کرد.

فصیح یاداور شد: علاوه بر محورهایی چون محلاتی،نبرد،ابوذر و پاسدارگمنام، عملیات هرس از اولویت های مهم مدیریت شهری در راستای بهسازی سیمای بصری شهری است که تا اواسط بهمن ماه درهمه محلات ادامه دارد.

۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 15245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =