بررسی پروژه‌های توسعه معابر بزرگراهی در کمیسیون حمل و نقل شورای شهر

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، احداث بزرگراه شهید شوشتری را به عنوان یکی از نیازهای زیرساختی پایتخت برشمرد.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، سید جعفر تشکری هاشمی که در نشست کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران سخن می گفت، از پروژه احداث بزرگراه شهید شوشتری به عنوان یکی از اولویت های عمرانی مدیریت شهری پایتخت نام برد و با اشاره به نقش ترافیکی این بزرگراه به عنوان معبر کمکی بزرگراه بسیج گفت: احداث بزرگراه شهید شوشتری علاوه بر نقش بسزایی که در کاهش عبور و مرور ماشین آلات سنگین از معابر درون شهری و در نتیجه کاهش میزان آلاینده ها خواهد داشت، به نوعی مرز و حریم شهر تهران را مشخص ساخته و اجازه نخواهد داد پهنه شرقی پایتخت بیش از این گسترش یابد.

در ادامه این نشست سید محمد آقامیری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران طی سخنانی با تاکید بر لزوم در نظرگرفتن تمام جوانب طراحی در تدوین و تصویب طرح احداث بزرگراه شوشتری، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی بزرگراه شهید شوشتری می بایست کمترین آسیب را به پهنه های طبیعی شرق پایتخت وارد کند و مجموعه طراحی ها باید از این بزرگراه یک پروژه دوستدار محیط زیست بسازد.  

علی اصغر قائمی، دیگر عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز  با اشاره به اینکه بودجه معاونت فنی و عمرانی در سال ۱۴۰۰، حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان بوده است، بر لزوم واقع بینی در تعریف و طراحی پروژه‌های عمرانی و مجموعه اقدامات مربوط به نگهداشت تاکید کرد.

عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز طی سخنانی در این نشست، با بیان آنکه مرمت و نگهداشت معابر شهر تهران سالانه به طور متوسط به ۱.۵ میلیون تن آسفالت نیاز دارد، یادآور شد: کل بودجه معاونت فنی و عمرانی با توجه به قیمت روز آسفالت باید صرف نگهداشت معابر شود.

او جذب مشارکت بخش خصوصی و حمایت سایر نهادها را از جمله راهکارهای اثربخش در تامین بودجه مورد نیاز طرح های توسعه بزرگراهی دانست و تاکید کرد: عزم جدی مدیران شهری در جهت اجرای پروژه های عمرانی، به تامین اعتبارات مورد نیاز در این زمینه کمک خواهد کرد.

گفتنی است؛ در این نشست که سید مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و تنی چند از مدیران ارشد معاونت فنی و عمرانی نیز حضور داشتند علاوه بر طرح احداث بزرگراه شهید شوشتری، پروژه احداث ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) و نیز آخرین وضعیت اجرایی بزرگراه شهید بروجردی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.  

۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
کد خبر: 15254

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =