بهسازی آبگرمکن‌های خورشیدی موجود در بوستان‌های منطقه ۹

سرپرست معاونت خدمات‌شهری و محیط‌زیست منطقه ۹ گفت: با هدف توسعه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر، اداره محیط‌زیست نسبت به تعمیر و نگهداشت آبگرمکن‌های خورشیدی بوستان‌های منطقه اقدام کرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹، امیر تاجری با اعلام این خبر گفت: نگهداشت آبگرمکن های خورشیدی، هرس درختان بوستان ها و معابر، طرح ضربتی کنترل و مبارزه با جانوران مضر شهری و  پیشگیری از آب گرفتگی ها و آب ماندگی ها از جمله اقداماتی است که در راستای طرح تحول نگهداشت شهر توسط اداره های فضای سبز، ساماندهی، مسیل ها و محیط زیست اجرا می شود.
سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۹ عنوان کرد: باتوجه به شروع فصل بارندگی و اهمیت جلوگیری از آب گرفتگی و آب ماندگی در معابر و انهار، اداره مسیل ها طی برنامه ای مدون و به صورت مستمر نسبت به رصد نقاط آبگیر به منظور پیشگیری از آب ماندگی ها اقدام می کند.
او افزود: به این منظور از خیابان آزادی - میدان آزادی و کانال معراج جهت رفع مشکلات آبگرفتگی در ورودی شهر تهران بازدید میدانی به عمل آمد و هماهنگی های لازم در دستور کار قرار گرفت.
تاجری با اشاره به وضعیت دستگاه های آبگرمکن خورشیدی بوستان های منطقه نیز گفت: با هدف توسعه انرژی های نو و تجدیدپذیر و به منظور کاهش مصرف انرژی در بوستان ها، اداره محیط زیست نسبت به تعمیر و نگهداشت آبگرمکن های خورشیدی بوستان های منطقه اقدام کرد.
او ابراز امیدواری کرد که با بازسازی و بهسازی آبگرمکن های خورشیدی بتوانیم خدمات مناسبی برای رفاه شهروندان فراهم کنیم.

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۹ در ادامه در خصوص طرح ضربتی کنترل و مبارزه با جانوران مضر شهری چنین گفت: به همت اداره ساماندهی اقداماتی در راستای مبارزه با جانوران مضر شهری انجام شده که از جمله آن می توان به شناسایی کانون های وفور موش، طعمه گذاری منافذ فعال پرتردد، توزیع تله چسبی، توزیع بروشور و کتابچه آموزشی، نصب بنر و پلاکارد و بهسازی منافذ با مصالح مقاوم اشاره کرد.
تاجری همچنین به اقدامات اداره فضای سبز در راستای نگهداشت شهر اشاره کرد و گفت: در راستای ارتقاء کیفیت و بهبود فضای سبز از آذرماه سال جاری نسبت به هرس درختان در بوستان ها و معابر منطقه اقدام شده است.
او توضیح داد: حذف شاخه های آسیب دیده و بیمار، ایجاد شرایط مناسب جهت ورود نور به درون درخت، ایجاد فرم همگن و زیباسازی مناسب رفیوژها و بزرگراه ها و کاهش خسارت سقوط و شکستگی درختان در مقابل برف و باد از دلایل هرس درختان است.
سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۹ در پایان گفت: هرس درختان توت و بید مجنون در بزرگراه ها و معابر اصلی منطقه در برنامه کاری اداره فضای سبز قرار داشته و طی مدت سه ماه از آذر ماه تا اواخر بهمن ماه اجرا خواهد شد، ضمن اینکه علاوه بر هرس درختان توت و بید مجنون، هرس درختان اکالیپتوس در اتوبان ۴۵ متری زرند جهت جلوگیری از شکستن  این درختان در هنگام طوفان و برف در حال انجام است.

۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
کد خبر: 15281

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =