کاهش آلودگی هوا با آغاز نخستین روز هفته

شنبه -۲۰ آذر ۱۴۰۰- وضعیت کیفیت هوای شهر تهران، قابل قبول است. روز گذشته کیفیت هوا برای ساعاتی روی وضعیت قرمز یعنی ناسالم برای همه قرار داشت.

به گزارش خبرنگار شهر، امروز برابر با بیستم آذر، کیفیت هوای پایتخت قابل قبول و شاخص آن روی عدد ۸۳ قرار دارد. این درحالی‌ست که هوای شهر تهران روز جمعه در مجموع کیفیت‌های قابل قبول، ناسالم برای گروه‌های حساس و ناسالم برای همه را تجربه کرده است.

پایتخت از ابتدای امسال تاکنون، ۱۹۴ روز قابل قبول را گذرانده است. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۷۸ روز قابل قبول بوده است.

طبق پیش‌بینی‌های شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران؛ صبح روز شنبه با آغاز تردد خودروها در نخستین روز هفته کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته که ناشی از عدم وزش باد مؤثر است. حاکمیت جو نسبتاً آرام و پایدار در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد.

با تداوم شرایط پایدار جوی و عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت شنبه و نیز افزایش ترافیک شامگاهی، بر غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد که به‌تبع آن برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

صبح روز یکشنبه (۲۱ آذر ۱۴۰۰) در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد مؤثر و پراکندگی آلاینده‌ها خواهد بود، بااین حال در مناطق پرتردد احتمال افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا وجود خواهد داشت.

کاهش تندی باد در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد.  با برقراری شرایط پایدار و سکون جو تا ساعات پایانی یکشنبه هم‌زمان با ترافیک شامگاهی، بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد که سبب برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد خواهد شد.

۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
کد خبر: 15351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =