کمبود راننده در خطوط تندرو باعث افزایش سرفاصله زمانی اتوبوس‌ها شده است

ترفع، افزایش سرفاصله زمانی اتوبوس‌های تندرو خط ویژه را کمبود راننده پایه یک اعلام کرد و افزود: سال‌هاست که شرکت واحد اتوبوسرانی جذب نیرو نداشته است.

محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در گفت‌وگو با شهر، درباره افزایش سرفاصله زمانی تعدادی از خطوط تندرو اتوبوسرانی و همچنین اینکه آیا می‌توان در این خطوط از ون یا اتوبوس تک کابین استفاده کرد، توضیح داد: شرکت واحد اتوبوسرانی فقط اجازه استفاده از مینی بوس و اتوبوس را دارد و ون مربوط به حوزه تاکسیرانی است. خطوط تندرو به جز خط راه آهن-تجریش و خاوران-آزادی، چپ‌ در هستند؛ یعنی استفاده از اتوبوس تک کابین و مینی بوس در این خطوط به دلیل راست در بودن ممکن نیست.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه مشکل اصلی در خطوط تندرو را کمبود راننده دانست و افزود: سال‌هاست که شرکت واحد جذب نیرو نداشته و سالیانه تعداد بسیاری از نیروها از جمله رانندگان بازنشسته می‌شوند.

به گفته ترفع؛ درحال حاضر شرکت واحد با کمبود راننده پایه یک مواجه شده است. برنامه‌ ریزی‌هایی برای جذب نیرو انجام شده و اخیراً تعداد محدودی راننده پایه یک بکارگرفته شده‌اند.

او با بیان اینکه شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری باید مجوز جذب نیرو را صادر کنند، عنوان کرد: اگر جذب رانندگان پایه یک انجام شود، سرویس دهی وضعیت بهتری به خود خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در ادامه گفت: درحال حاضر ۹ خط تندرو در شهر تهران وجود دارد. براساس مطالعات انجام شده اگر روزانه ۸۰۰ دستگاه اتوبوس تندرو در مجموع این ۹ خط فعالیت داشته باشند، سرویس دهی مطلوبی به مسافران ارائه خواهد شد. باتوجه به بازنشستگی رانندگان اتوبوس، تعداد اتوبوس‌های فعال کمتر از ۸۰۰ دستگاه در مجموع ۹ خط تندرو شهر تهران است.

او درباره چگونگی استفاده از ظرفیت اتوبوس‌های پشتیبان، توضیح داد: سیستم اتوبوسرانی به این صورت است که به جز اتوبوس‌های فعال، تعدادی اتوبوس پشتیبان هم وجود دارد. اتوبوس‌های پیشتیبان جایگزین موقت اتوبوس‌های خراب می‌شوند تا اتوبوس مورد نظر تعمیر و جایگزین شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه‌ای برای خرید اتوبوس‌های دو کابین وجود دارد یا خیر، گفت: درحال حاضر برنامه‌ای برای خرید اتوبوس‌های دو کابین وجود ندارد چرا که متوسط سن آن‌ها نسبت به اتوبوس‌های تک کابین کمتر است و با تعمیرات و نگهداری مستمر، به چرخه فعالیت برمی‌گردند.

ترفع در پایان تأکید کرد که کمبود اتوبوس‌های دو کابین و تندرو در خطوط مسیر ویژه به علت کمبود راننده است.

۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 15360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =