شایسته گزینی و صیانت از کارکنان را نهادینه می کنیم

شوریابی با تاکید بر گزاره های مطلوب گزینشی مستخرج از کلام مقام معظم رهبری، لزوم‌ توجه به ایمان را نخستین شاخص در جذب، استخدام و به کارگیری افراد دانست و گفت: برای ایجاد تصویر خوب و مناسب از هیات گزینش در شهرداری تهران باید به بحث گفتمان توجه کنیم.

به گزارش خبرنگار شهر، محمد شوریابی، دبیر هیات مرکزی گزینش شهرداری تهران در همایش فصلی گزینش با تاکید بر احراز اصل صلاحیت داوطلبین گزینش شهرداری تهران، اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری داشته که فرمودند: «در گزینش دقت کنید این حرفی را که ما بگوییم اصل بر برائت است، اصل بر برائت جزء اصول مسلم ماست امّا جایش اینجا نیست ...، اصلا نمی فهمند اصل برائت یعنی چه، برای کجاست، اصل برائت برای آنجایی است که کسی را بخواهند مجازات کنند برای گناهی که مشکوک است می گویند تا ثابت نشده، نمی شود مجازات کرد، اصل برائت غیر از اصل صلاحیت است.» و افزود: ما در گزینش باید افرادی را انتخاب کنیم که صالح باشند و شایستگی کار در مجموعه ای خدمات اجتماعی مانند شهرداری را داشته باشند.

دبیر هیات مرکزی گزینش شهرداری تهران در ادامه با بیان گزاره های مطلوب گزینشی مستخرج از کلام مقام معظم رهبری، بحث لزوم‌ توجه به ایمان را به عنوان نخستین شاخص در جذب، استخدام و به کارگیری افراد، دانست و افزود: پرهیز از به کارگیری افراد بی کفایت به صرف داشتن ایمان، گزینش بهترین ها از نظر هوش، تقوا و دیانت، مدنظر قراردادن تاثیرات ناشی از تربیت خانوادگی، راه نداشتن سهل گیری و تساهل، جای نداشتن اصل برائت، به کارگیری هوش و ابتکار جوان ایرانی و استفاده از نیروهای با دل و وظیفه دانستن‌ گزینش خوب و آگاهانه از دیگر موارد برای گزینش افراد است.

شوریابی با تاکید بر شعار هیات مرکزی «گزینش افراد صالح، متعهد و متخصص و صیانت از کارکنان در راستای تحقق شعار تهران، کلانشهر الگوی جهان اسلام» راه رسیدن به این شعار را انجام اقدامات مهم و تحولی دانست.

او با بیان اینکه برای ایجاد تصویر خوب و مناسب از هیات گزینش در شهرداری تهران باید به بحث گفتمان توجه کنیم، بیان کرد: گفتمان دو ضلع دارد اول ماهیت و محتوا و دوم اشخاص (کارکنان و مدیران). ماهیت این است که ما ساختار و شعاری را برای خود متصور باشیم و به آن برسیم، در واقع ما می خواهیم شایسته گزینی و صیانت از کارکنان را در شهرداری تهران نهادینه کنیم.

دبیر هیات مرکزی گزینش شهرداری تهران ادامه داد: اشخاص خیلی مهم هستند. کارکنان و مدیران ما باید همیشه همراه باشند و به یکدیگر ضریب و امتداد بدهند، تا به یک هدف واحد رسیده و یک کار به درستی به سرانجام برسد.

شوریابی افزود: با توجه به استفاده مخاطب از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، این امکان پذیر نیست که ما پرتال نداشته و در شبکه های مجازی حضور فعال نداشته باشیم، چون عصر ارتباطات و بمباران اطلاعات است. وقتی در عرصه ارتباطات نباشید دچار مشکل خواهید شد و گفتمان شما مستند و نهادینه نخواهد شد.

او با بیان اینکه رسانه باید پیام گزینش را برساند، اضافه کرد: قرار است بحث خبررسانی و شفافیت اقدامات در هیات مرکزی گزینش فعال شود.

دبیر هیات مرکزی گزینش شهرداری تهران رکن سوم تصویر سازی مناسب از گزینش را اقدام دانست و گفت: اگر در بحث گفتمان و رسانه خوب عمل کنیم نصف راه را طی کرده ایم و در مرحله آخر به اقدام فعال یا غیر فعال می رسیم.

شوریابی درباره حضور بانوان در شهرداری تهران عنوان کرد: این مورد که بانوان نماینده ما در سازمان و مجموعه ای باشند در گزینش شهرداری وجود نداشته و ما باید از ظرفیت بانوان در گزینش براساس توانمندی و کارایی آن ها استفاده مناسب تری کنیم.

او، رهبری توانایی طراحی و ایجاد تغییر و تحول در سازمان، توانایی ایجاد نظم جمعی (همبستگی) و متحد کردن کارکنان، توانایی انگیزش و ترغیب کارکنان، توانایی انتقال چشم اندار و استراتژی سازمان به کارکنان زیردست و ترسیم مسیر آینده سازمان و تبیین ارزش ها و توانایی برقراری ارتباط میان پروژه ها و طرح ها با استراتژی سازمان و... را برخی از مصادیق شایستگی مدیران برشمرد.

در پایان دبیر هیات مرکزی گزینش طی احکامی محمدجواد شادمهری، محمود دریایی و حامد اصلانی را به ترتیب به عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع، مشاور و مدیر روابط عمومی و مدیر منابع انسانی و آموزش هیات مرکزی گزینش منصوب کرد و از زحمات محمدحسین اختر دانش و بیژن پورمند تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
کد خبر: 15396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =