آغاز عملیات هرس و بازپیرایی درختان در منطقه ۱۵

عملیات هرس درخت و درختچه های سطح منطقه ۱۵ به منظور حذف شاخه های خشک، ایجاد فضای مطلوب شهری، زیبا سازی منظر شهری و افزایش رشد درختان آغاز شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، مهدی استرابی سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اعلام این خبر گفت: عملیات هرس و بازپیرایی درختان همزمان با فصل پائیز، هر ساله با نظارت کارشناسان فضای سبز به منظور برقراری توازن بین اندام هوایی و زیرزمینی درختان، جوان سازی، فرم دهی، حذف پاجوش و شاخه های بیمار و آفت زده، آزادسازی تابلوهای ترافیکی، تسهیل در عبور و مرور عابرین و وسایط نقلیه و فرهنگ سازی در راستای پیشگیری از تخریب فضای سبز و هرس های خودسرانه و همچنین ایجاد دید کافی برای رانندگان در تقاطع های اصلی و فرعی به ویژه بزرگراه ها انجام می شود.

به گفته او؛ هرس پرچین های معابر و رفیوژهای سطح نواحی هفتگانه نیز به صورت مستمر و با هدف ایجاد هارمونی و یکنواختی در سطح فضای سبز شهری انجام می شود.

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه افزود: در هرس درختان به عواملی نظیر نوع گونه گیاهی، سن درخت، موقعیت مکانی درخت، درجه سلامت درخت، زمان هرس، فرم دهی اولیه و تربیت درخت در سالهای اولیه کاشت توجه می شود.

او گفت: عملیات بازپیرایی و هرس درختان و درختچه های سطح بلوارها، میادین، رفیوژها و پارکها در یک برنامه زمانی منسجم انجام می شود و درختانی که با کابل های برق در تماس هستند با نظر کارشناسان هرس و فرم داده می شود.

براساس این گزارش؛ در همین زمینه، یک دوره کلاس آموزشی توسط کارشناسان فضای سبز با هدف بالا بردن سطح دانش کارگران و کارشناسان در خصوص اجرای هرس درختان برگزار شد.

۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 15415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =