افتتاح تقاطع غیرهمسطح ثامن در منطقه ۱۵

تقاطع غیرهمسطح ثامن در محل تقاطع بزرگراه شهید نجفی رستگار با بزرگراه امام رضا(ع) امروز از طریق ویدئو کنفرانس توسط شهردار تهران در محدوده شهرداری منطقه ۱۵ به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، سید مهدی صباغ شهردار منطقه در مراسم افتتاح این پروژه گفت: پل‌های تقاطع ثامن در محل تلاقی بزرگراه‌های امام رضا(ع)، شهید نجفی رستگار و شهید شوشتری که توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران و سازمان مهندسی عمران در محدوده این منطقه ساخته شده است، ترددهای بین شهری از شرق به غرب و جنوب پایتخت را تسهیل می کند و مانع از عبور مسافران به معابر درون شهری می شود.

او با اشاره به اینکه با گشایش این تقاطع غیر همسطح، بار ترافیک مبادی ورودی جنوب شرق پایتخت به ویژه بزرگراه و میدان بسیج را کاهش می دهد، افزود: کاهش ۲۰ دقیقه ای زمان سفر و هدایت وسایل نقلیه سنگین از مسیرهای درون شهری به بزرگراه‌های آزادگان و امام رضا (ع) از مزایای این پروژه است.

صباغ به اقدامات منطقه ۱۵ در این پروژه فرامنطقه ای اشاره کرد و گفت: ۸ گاراژ به مساحت ۴۰ هزار متر مربع بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان در مسیر این تقاطع طی مدت اجرای این طرح ترافیکی تملک شد و در اختیار معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران قرار گرفت.

شهردار منطقه اضافه کرد: این پل شامل ۶۶۰ متر طول به همراه ۳۵۶۵ متر مسیر دسترسی از بزرگراه شهید  نجفی رستگار است و برای آن ۵۱۵  متر طول رمپ جنوب به شرق در تقاطع ثامن احداث شد.

این گزارش حاکی است؛ تقاطع ثامن که در محل تلاقی بزرگراه‌های امام رضا (ع) و شهید نجفی رستگار قرار دارد، دارای ۵ پل روگذر و یک مسیر زیرگذر است.

۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
کد خبر: 15460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =