فقدان مدیریت یکپارچه شهری، مانع اصلی هوشمندسازی پایتخت است

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مانع اصلی بر سر راه پیاده‌سازی شهر هوشمند در تهران، عدم وجود مدیریت یکپارچه شهری است، یکی از راه‌ حل‌های جامع نیل به این مهم را طراحی، پیاده‌سازی و استفاده از نوعی بلاک ‌چین موسوم به (بلاک چین فدرال) دانست.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران، علی اصغر قائمی در نشست شهر نوآور و نقش بلاک ‌چین در نوآوری و هوشمند سازی که روز یکشنبه ۲۱ آذرماه در چارچوب سیزدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری برگزار شد، اولویت مدیریت شهری در به کارگیری از فناوری بلاک‌ چین را با توجه به مسائل موجود و نیازهای مدیریت شهری در سه حوزه «شفافیت در حکمروایی»، «مدیریت زنجیره تامین» و «نظام مالیه شهری» عنوان کرد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از متولیان اجرایی این موضوع در شهرداری تهران خواست تا برنامه ‌های مطالعاتی و گام‌ های اجرایی لازم در این خصوص را در دستورکار قرار دهند.

قائمی با اشاره به اینکه مانع اصلی بر سر راه پیاده‌ سازی شهر هوشمند در تهران، عدم وجود مدیریت یکپارچه شهری است، ضمن بیان تفاوت‌ ها بین «مدیریت یکپارچه شهری» و «مدیریت واحد شهری» یکی از راه‌ حل‌های جامع نیل به این مهم را طراحی، پیاده‌سازی و استفاده از نوعی بلاک‌ چین موسوم به (federated Blockchain) دانست.

او ادامه داد: شهرداری تهران و تمام سازمان ‌های ذی ‌مدخل در مدیریت شهری پایتخت به عنوان گره ‌های این شبکه تعریف شده و می‌تواند معضلاتی چون عدم تمایل به پذیرفتن مدیریت واحد شهرداری یا مقاومت در به اشتراک‌گذاری اطلاعات و مهمتر از این ها مسائل پدافند غیرعامل و ایمنی در برابر حمله‌ های خرابکارانه را حل کند.

۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
کد خبر: 15471

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =