تحقق ۱۷ هزار میلیارد تومان از بودجه ۱۴۰۰ در ۹ ماه گذشته/پیش بینی بودجه ۵ هزار میلیارد تومانی برای مترو و اتوبوسرانی

چمران درباره کسر ۱۱ هزار میلیارد تومان از بودجه امسال در مصوبه «اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰» توضیحاتی ارائه کرد و گفت: ۱۱ هزار میلیارد تومان از بودجه کسر نشده بلکه این مبلغ از ابتدا وجود نداشته است.

به گزارش خبرنگار شهر،  سه شنبه -۲۳ آذر ۱۴۰۰- مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران پیش از آغاز سی و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران درباره مصوبه اصلاح بودجه ۱۴۰۰، بیان کرد: ۱۱ هزار میلیارد تومان از بودجه کسر نشده بلکه این مبلغ از ابتدا وجود نداشته است. فردی، هیچ پولی در جیب‌ ندارد اما می‌خواهد یک چیز بسیار گران قیمت هم بخرد؛ این مورد امکان پذیر نیست. وجود داشتن عددی از بودجه کارساز نیست بلکه باید رسم‌اش وجود داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با طرح پرسشی مبنی بر اینکه اگر به جای ۵۰ هزار میلیارد تومان ۶۰ هزار میلیارد تومان در بودجه می‌نوشتند قابل تعمیم بود، گفت: این مبلغ قابل تحقق نبوده و اعتباری نیست که به دست شهرداری برسد. طی ۹ ماه گذشته ۱۷ هزار میلیارد تومان محقق شده است و تا پایان سال این مبلغ نمی‌تواند به ۵۰ هزار میلیارد تومان درآمد برسد.

چمران در ادامه اضافه کرد: اعضای شورای اسلامی واقعی فکر کردند و می‌خواهند که بدهکاری و بهم ریختگی‌های حسابداری و حسابرسی پیش به وجود نیاید. بنابراین شورای جدید چیزی از بودجه کم نکرده است بلکه پول وجود نداشته را با صراحت و شفافیت به شهروندان اعلام کرده‌ است.

او با بیان اینکه عدم تحقق بودجه، هیچ تأثیری در شهر نخواهد داشت، عنوان کرد: البته پیش بینی شده که حداقل ۵ هزار میلیارد تومان به بودجه پیشنهادی شهرداری اضافه شود تا انگیزه‌ای برای کار و درآمد بیشتر وجود داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ۵ هزار میلیارد تومان هم فقط برای حمل و نقل عمومی پیش بینی شده است، افزود: چنانچه از میزان بودجه‌ای که تصویب شده، اضافه درآمدی وجود داشت، باید همه اضافه درآمد در بخش حمل و نقل عمومی (مترو و اتوبوس) تا پایان سال هزینه شود. ۳۰۰ هزار میلیارد تومان برای مترو و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای اتوبوسرانی درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 15483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =