برگزاری اختتامیه جشنواره "برگ‌ زندگی" در بوستان زندگی

شهردار منطقه ۱۲ از برگزاری جشنواره «برگ زندگی» در بوستان زندگی و جشنواره «پاییزبرگ» در بوستان شهر با استفاده از خلق جلوه‌های بصری پاییزی خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی ضمن اعلام این خبر گفت: پاییز با جلوه‌های هزاررنگ خود از دیرباز برای ایرانیان، فرصتی برای شاعرانگی و حمد و سپاس از خالق زیبایی‌ها بوده و منطقه ۱۲ پایتخت امسال نیز همچون سال‌های گذشته با بوستان شهر که قدیمی‌ترین بوستان تهران است و بوستان زندگی که زندگی دوباره‌ای به محله کم‌برخوردار هرندی بخشیده، شاهد اوج زیبایی‌های طبیعت در فصل پاییز بود.

یزدی این زیبایی‌ها را فرصتی برای خلق جلوه‌های بصری شهری و ایجاد نشاط و آرامش برای شهروندان دانست و افزود: در این ایام، شهرداری منطقه ۱۲ با مشارکت مدیریت بوستان زندگی، جشنواره برگ زندگی را در محوطه کنار دریاچه این بوستان به اجرا درآورد که این جشنواره طی دو دوره و در دو روز برگزار شد. در جشنواره برگ زندگی، حجمی از برگ‌های پاییزی به همراه سازه‌ها و نمادهای فصل پاییز روی زمین به نمایش درآمد و شهروندان و خانواده‌ها می‌توانستند با عبور از این محوطه، ضمن لذت‌بردن از صدای خش‌خش برگ‌ها هنگام قدم‌زدن و بازی و سرگرمی، به عکاسی و تصویربرداری از جلوه‌های بصری ایجادشده بپردازند.

او با اشاره به اجرای بخش‌های فرهنگی و ورزشی در حاشیه این جشنواره ادامه داد: در بخش ورزشی آن، مسابقات ورزشی شامل فوتبال، فریزبی، پرتاب دارت، حلقه و طناب‌زنی برای شرکت‌کنندگان برگزار شد و در بخش فرهنگی، ساخت کاردستی و رسم نقاشی با استفاده از برگ‌ها، نمادهای پاییزی و وسایلی مانند رنگ‌انگشتی، کاغذ، قیچی و آبرنگ که در اختیار آنها قرار دادیم، به اجرا درآمد. این برنامه، خروجی‌های جذاب و خلاقانه‌ای از خود به جای گذاشت و در برنامه اختتامیه که صبح روز سه‌شنبه، ۲۳ آذرماه به اجرا درآمد نیز به شرکت‌کنندگان در این برنامه‌ها، هدایایی تعلق گرفت.

شهردار قلب طهران، سپس از برگزاری جشنواره پاییزبرگ بیان کرد: این جشنواره، مطابق سال‌های گذشته در معبر شرقی میدان مرکزی بوستان با جمع‌آوری برگ‌های حاصل از خزان درختان و فرش‌کردن معبر مورد نظر به اجرا درآمد. کاشت گل‌های فصلی در پاییز شامل گل داوودی و کلم زینتی در میدان مشق، سطح بوستان‌ها و معابری که دارای طرح گل هستند، از دیگر اقدامات فضای سبز منطقه ۱۲ در ایام فصل پاییز بود.

۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
کد خبر: 15519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =