وضعیت هوای پایتخت قرمز شد

چهارشنبه -۲۴ آذر ۱۴۰۰- وضعیت کیفیت هوای شهر تهران ناسالم برای همه است. این وضعیت ناشی از سکون جو با افزایش ترافیک صبحگاهی است.

به گزارش خبرنگار شهر، هوای شهر تهران طی یک هفته گذشته ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است و امروز وضعیت آلودگی به اوج خود رسیده است. درحال حاضر کیفیت هوای شهر تهران ناسالم برای همه است و شاخص آن روی عدد ۱۵۴ قرار دارد.

طبق پیش‌بینی‌های شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، صبح روز چهارشنبه -۲۴ آذر ۱۴۰۰- کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد که ناشی از تداوم شرایط پایدار همراه با وارونگی و سکون جو هم‌زمان با افزایش ترافیک صبحگاهی است. در طول روز شرایط مساعد برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد و کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند.

عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت چهارشنبه همراه با ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت و تجمع ذرات معلق و به تبع آن وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق برقرار خواهد شد.

با حاکمیت پایداری جوی و انباشت آلاینده‌ها تا صبح روز پنجشنبه (۲۵ آذر ۱۴۰۰) و نیز افزایش ترافیک صبحگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود. حاکمیت جو آرام و پایدار در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. با عدم وزش باد مؤثر تا شامگاه پنجشنبه و افزایش تردد خودروها، افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

انتهای پیام

۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
کد خبر: 15534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =