۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 15650

توانمندی در حوزه حمل و نقل عمومی، زمینه‌ساز توسعه همه‌جانبه کشور است

مهدی شایسته اصل، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه
توانمندی در حوزه حمل و نقل عمومی، زمینه‌ساز توسعه همه‌جانبه کشور است

۲۶ آذرماه به پاس خدمات طاقت فرسای ناوگان خستگی ناپذیر حمل و نقل و برای آگاهی هرچه بیشتر جامعه، با نقش و جایگاه اساسی این بخش در اقتصاد ایران زمین، به عنوان "روز حمل و نقل" انتخاب شده است. این روز را به تمامی دست اندرکارانِ صنعت حمل و نقل کشور، به ویژه آنان که مسیرهای طولانی جاده ای، ریلی و هوایی را با پشتکاری مضاعف طی می‌کنند تا در راه شکوفایی اقتصاد ایرانِ اسلامی گام بردارند و همچنین به همکاران خدوم و پرتلاشم در شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تبریک می گویم. از خداوند منان برای این عزیزان سلامتی و توفیق خدمت به مردم را خواهانم.

گستردگی منحصر به فرد فعالیت هایی که در بخش حمل و نقل انجام می گیرد و تحولات سریع فن آوری این بخش، ارتباط میان آن و فرآیند توسعه اقتصادی و اجتماعی را آن چنان حساس و پیچیده ساخته است که کارشناسان اقتصادی، از بخش حمل و نقل به عنوان "نیروی محرکه توسعه" یاد می کنند و کارآمدی و توانمندی آن را، زمینه ساز توسعه همه جانبه کشورها می دانند. به عقیده کارشناسان، موفقیت های راهبردی در زمینه رشد و توسعه اقتصادی، مدیون سرمایه گذاری کلان در زیرساخت ها و تجهیزات حمل و نقل و نیز پیشرفت در مهارت های حمل و نقل بوده است. بر این اساس، جوامعی که در این مسئله حیاتی سرمایه گذاری نکنند و آن را به فراموشی بسپارند، از قافله پیشرفت و توسعه به دور می مانند و حتی برای رفع نیازهای اولیه خود نیز، نیازمند واردات کشورهای دیگر خواهند شد.
حمل و نقل نیاز اساسی هر جامعه است اگرچه با توجه به شیوع ویروس کرونا در حمل و نقل وضعیت جدیدی شکل گرفت اما در هر صورت حمل و نقل به فعالیت خود در جهت خدمت رسانی مناسب به مردم ادامه داد.
در همین راستا مترو یک وسیله حمل و نقل ریلی درون شهری پاک و سریع است. با وجود اینکه کمبودهایی از قبیل نبود واگن، نوسازی و اورهال ناوگان، تجهیزات و نبود نقدینگی لازم که از سال‌های گذشته در این شبکه وجود دارد، یک روز فعالیت مترو در جهت خدمت به مردم تعطیل نشد و با تمامی امکانات موجود و تلاش مضاعف همکارانم در این شرکت در جهت خدمات رسانی به شهروندان گام برداشتیم. در حال حاضر با شروع فعالیت مدیریت جدید شهری و با برنامه ریزی انجام شده امیدواریم بتوانیم هرچه زودتر در جهت رفع مشکلات موجود اقدام کنیم تا شاهد رضایتمندی بیشتر شهروندان و مسافران گرامی باشیم تا با آرامش و آسایش بیشتر از مترو برای سفرهای درون شهری خود استفاده کنند.

 این روز را به تمامی دست اندرکاران حوزه حمل ونقل بخصوص همکارانم در شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تبریک گفته و از تمامی مسئولان و حامیان توسعه مترو می خواهم در این روز که فرصت مناسبی برای بازنگری نیازها و رفع مشکلات است در این بخش اقدام کنند.

۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 15650

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =