اجرای ویژه‌برنامه‌های یلدای فاطمی در منطقه ۲۰

ویژه‌برنامه‌های یلدای فاطمی با هماهنگی اداره امور بانوان شهرداری منطقه ۲۰ برگزار می‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰، حجت الاسلام معبودی معاون امور اجتماعی فرهنگی منطقه ۲۰ گفت: به مناسبت فرارسیدن شب یلدا، برنامه های فرهنگی، هنری و کارگاه‌های آموزشی با هدف غنی سازی اوقات فراغت شهروندان و تحکیم بنیان برگزار می شود.

معبودی افزود: کارگاه های آموزشی رایگان چاپ اشعار بر روی پارچه، شال و روسری، تهیه نان های حجیم، شمع سازی و هدایای شب یلدا، دسرهای شب یلدا، حافظ خوانی و شاهنامه خوانی، نوشیدنی ها و شربت های ایرانی و بافت های یلدایی و همچنین نشست آشنائی با سیرت حضرت زهرا(س) و الگوهای رفتاری در خانواده  از ۲۷ تا ۳۰ آذر در مجموعه شهربانو برگزار می شود.

او ادامه داد : مسابقات یلدای فاطمی در دو بخش فیلم کوتاه با موضوع  آشپزی پدر و کودک، پانتومیم های خانوادگی  و بیان ویژگی های حضرت زهرا (س) و  فایل صوتی با موضوع خاطره گویی، حافظ خوانی و نقالی برگزار می شود و علاقمندان می توانند آثار خود را تا ۴ دی ماه به شماره واتس آپ ۰۹۲۲۲۵۱۸۳۷۱ و اینستاگرام banovan.mantghe۲۰  ارسال کنند.

معبودی افزود: به همین مناسبت جشنواره تزئین سفره های یلدایی روز دوشنبه ۲۹ آذر ماه از ساعت ۱۱ الی ۱۳ در بوستان بانوان این منطقه برگزار می شود.

او اظهار داشت : در آستانه شب یلدا بازارچه خوداشتغالی «یلدا بازار» در راستای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و توانمندسازی زنان کارآفرین شهر تهران، با ارائه محصولات زنان کارآفرین و سرپرست خانوار نظیر صنایع دستی، سفال، چرم، حجاب و عفاف، عروسک، زیورآلات و مواد غذایی در محوطه مترو شهرری برپا شده است.

معاون امور اجتماعی منطقه با بیان اینکه شهروندان علاقمند می توانند از ۲۲ آذر تا ۲ دی ماه از ساعت ۱۱ الی ۲۰ از این بازارچه بازدید کنند، افزود: با توجه به اینکه در دو سال گذشته بدلیل محدودیت های کرونایی آسیب هایی به مشاغل خرد و کسب و کارهای نوپا وارد شده است با هماهنگی  اداره کل امور بانوان شهرداری تهران و همکاری شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر بازارچه‌های خوداشتغالی «یلدا بازار» در چهار موقعیت؛ میدان ونک، بلوار اشرفی اصفهانی جنب تیراژه، پایانه خاوران و متروی شهرری دایر شده است.

۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
کد خبر: 15668

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =