آغاز فاز دوم پیگیری‌های بودجه‌ای شهرداری تهران در مجلس/ آلودگی هوا و حمل و نقل عمومی، فقط مساله شهرداری نیست

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه‌انسانی و امور شورا شهرداری تهران از پیگیری احیای تبصره‌های حذف شده مربوط به شهرداری‌ها در بوجه کشور در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: اعتبارات شهرداری‌ها در لایحه بودجه کشور نسبت به سال ۱۴۰۰ باید افزایش پیدا کند و نباید روند کاهشی داشته باشد.

لطف‌الله فروزنده، معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، در تشریح آخرین وضعیت اعتبارات شهرداری‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۱ کشور، توضیح داد: خوشبختانه با تلاش و پیگیری‌ها زیاد، دولت برخی از تبصره‌های مربوط به تامین منابع مالی شهرداری‌ها در بخش حمل و نقل و دریافت تسهیلات خارجی (فاینانس) را اضافه کرده است.  

او با بیان اینکه با این حال در برخی موارد هم کمبودهایی وجود دارد و هنوز نیاز به بازنگری است، گفت: در رابطه با موارد حذف شده، گلایه‌های خود را با دولت مطرح کردیم، اما امیدواریم بتوانیم در سایر موارد را از طریق مجلس مجلس شورای اسلامی پیگیری کنیم.

فروزنده ادامه داد: درواقع فاز بعدی رایزنی‌ها و تلاش‌های مدیریت شهری تهران، در مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود که البته همراهی دولت هم بسیار اثرگذار خواهد بود.

معاون شهردار تهران با تاکید بر لزوم کمک و همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای احیای ردیف‌های اعتباری و تبصره‌های حذف شده شهرداری‌ها در لایحه بودجه، افزود: بهبود حمل و نقل عمومی اعم از مترو، اتوبوس، تاکسی و کمک به هوای پاک و محیط زیست مساله خاص شهرداری تهران نیست، بلکه مساله عمومی مردم و کشور است که باید به آن توجه شود.

فروزنده، اظهار امیدواری کرد که: شهرداری تهران با کمک و همراهی دولت و مجلس شورای اسلامی نواقصی که در زمینه تامین مالی شهرداری‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۱ وجود دارد را رفع کند.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی شهرداری تهران با بیان اینکه، اعتبارات شهرداری‌ها نسبت به سال ۱۴۰۰ باید افزایش پیدا کند و نباید روند کاهشی داشته باشد، گفت: به طور قطع اگر نتوانیم تحولی در سیستم حمل و نقل کلان‌شهرها ایجاد کنیم، مشکلات جدی ایجاد می‌شود.

به گزارش شهر، تا پیش از تلاش‌های شهرداری تهران، قرار بود به دلیل آنچه که دولت «اضافه شدن یک درصد به سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده» عنوان کرده، ردیف‌ها و تبصره‌های مربوط به شهرداری‌ها در بودجه ۱۴۰۱ کل کشور را حذف شود. رخدادی که به گفته ناظران شهری نه فقط تهران را که سایر کلانشهرها و حتی شهرهای کوچک را هم با مشکل مواجه می‌کند و سد راه توسعه شهرها می‌شود. اما حالا با اینکه برخی از موارد حذف شده احیا شده است، اما هنوز تا نقطه مطلوب و مورد نظر شهرداری‌ها فاصله دارد.

انتهای پیام

۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
کد خبر: 15773

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =