برگزاری همایش بانوان فعال اجتماعی و کارآفرین در منطقه ۹

همایش بانوان فعال اجتماعی و کارآفرین با حضور فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی، سوده نجفی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، محمد جواد خسروی شهردار منطقه۹، مدیران شهری و جمعی از بانوان کارآفرین در سالم آمفی تئاتر منطقه ۹ برگرار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹، فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: ما نیازمندیم تا هر چه بیشتر با جامعه بانوان در ارتباط باشیم و با مسائل آنها آشنا شده که در این صورت مسئله جامعه بانوان را بهتر درک کرده و در راستای حل مشکلات آنها حرکت می‌کنیم که این حرکت از منطقه ۹ شروع شده است.
 او با اشاره به مجموعه اندیشه ورز مختص بانوان عنوان کرد: تشکیل این مجموعه سبب پویایی در رسیدگی به مشکلات بانوان در مناطق شهری می شود و ما نیز حامی آن هستیم.
 رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: برای جامعه بانوان شهر تهران تشکیل حلقه های میانی در مدیریت جدید به عنوان کنشگران اجتماعی که می توانند حلال مسائل باشند، ضروری است.
 قاسم پور به ایجاد زیر ساخت ها در حوزه مرتبط با بانوان اشاره کرد و گفت: ایجاد مراکزی نظیر شهربانو و و ایجاد بوستان های محلی مادر و کودک همسو با رویکرد مدیریت ارشد شهری مطالبات به حقی است که می بایست در نظر گرفته شود.
 او به افزایش مراکز کار آفرینی  نظیر کوثر اشاره کرد و گفت: این مراکز می بایست توسعه پیدا کرده، ضمن اینکه با رویکرد حلقه های میانی می توان حس مطالبه گری را تقویت کرده و در راستای حل معضلات و مشکلات متعدد بانوان قدم برداشت.
 این عضو مجلس شورای اسلامی با اشاره به تناسب جنس و نوع کاری  که بانوان انجام می دهند، بیان کرد: در این خصوص می بایست نگاه متعالی تر در حوزه توانمندسازی رعایت شده و به مثابه یک کارآفرین در نظر گرفته شود.
رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طبق مطالعاتی که انجام شده و مشکلاتی که در حیطه توانمندسازی بانوان در حوزه تولید و بازاریابی می باشد، بر این اساس یک مدل جدید در ۵ استان به صورت پایلوت به اجرا در می آید تا در برنامه هفتم توسعه در نظر گرفته شده و الگویی برای اجرا در سطح ملی شود که این نیز نیازمند حمایت نهادها و سازمان ها است.

سوده نجفی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: اعتقاد بر این است که کارآفرینی دو بعد دارد، یکی ایجاد اشتغال و کاهش آسیب های اجتماعی که باعث بالارفتن میزان آمار ازدواج و کاهش طلاق و آسیب های اجتماعی می شود و دیگری از نگاه ایجابی در زمینه اشتغال است.
رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: از جمله وظایف شهرداری تهران تسهیل گری است و کارآفرین اجتماعی مد نظر است.
نجفی با اشاره به استقبال مجموعه شهری از طرح ها و ایده های بانوان خلاق تاکید کرد: در نظر است تا با استفاده از ظرفیت بانوان پایتخت  در مناطق ۲۲ گانه شهردای تهران، شورای راهبردی کارآفرینی متشکل از بانوان فعالی که کارآفرینی کرده و خلاق هستند ایجاد کنیم.
او همچنین گفت: مطابق توافقنامه صندوق کارآفرین امید مقرر است تا این توافقنامه در دوره مدیریت جدید شهری در مناطق اجرایی شود تا میزان کارآفرینی را در مناطق شهری افزایش دهیم.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران از ایجاد یک هیات اندیشه ورز و استفاده از ظرفیت بانوان در مناطق شهری در راستای تقویت مطالبه گری بانوان خبر داد.
 نجفی ابراز امیدواری کرد که با همکاری بیشتر مجموعه شهری و مجلس شورای اسلامی بتوان به اهداف خود در زمینه حل مسائل و مشکلات بانوان نائل شد.
محمد جواد خسروی شهردار منطقه۹ نیز فعالیت‌های دوره مدیریت شهری در حوزه بانوان را چنین عنوان کرد:کارآفرینی و توانمند سازی به خصوص در حوزه بانوان، جزو وظایف ذاتی مجموعه شهری است.
او افزود: با استفاده از ظرفیت ها و سرای محلات می‌بایست نقش بانوان را پررنگ تر کرد و منطقه۹ این آمادگی را دارد تا با تمام توان و با استفاده از امکانات موجود این ظرفیت را فعال کند.
شهردار منطقه۹ تاکید کرد: نقش بانوان در مدیریت شهری بی‌بدیل است و این تکلیف ماست که از ظرفیت بانوان در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در مدیریت شهری استفاده کنیم.
او در ادامه عنوان کرد: این افتخار را داریم تا از ظرفیت های شهری برای کمک به اشتغال زایی بانوان استفاده کنیم.
خسروی در خاتمه گفت: در راستای رسیدن به تمدن نوین اسلامی مطابق فرمایش مقام معظم رهبری، از نقش بی بدیل بانوان نمی توان گذشت و می توان از پتانسیل های بانوان که نقش مهمی را ایفا می کنند استفاده کرد.

۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
کد خبر: 15778

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =