انتشار کتاب در زمینه تجارب نوسازی، زمینه نقد عملکرد را فراهم می‌کند

شهر: معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران با اشاره به ضرورت ادامه انتشار منابع مکتوب در زمینه تجارب نوسازی گفت: انتشار کتاب، زمینه نقد و ارزیابی عملکرد را فراهم کرده و سازمان نوسازی باید در این زمینه به مرجع تبدیل شود.

آئین رونمایی کتاب های منتشر شده از سوی سازمان نوسازی شهر تهران و انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان نوسازی و مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با حضور معاون شهرسازی و معماری، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران و شهردار منطقه ۱۵ برگزار شد. عبدالرضا گلپایگانی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در این مراسم گفت: بهسازی بافت های ناکارآمد و فرسوده شهر بسیار متکی به تجربه است، بنابراین ادامه روند انتشار منابع مکتوب در این زمینه باید ادامه پیدا کرده و سازمان نوسازی در این زمینه باید مرجع باشد.

او افزود: تدوین و انتشار تجارب نوسازی سنت خوبی است که از گذشته آغاز شده و باید تداوم داشته باشد. این امر کمک می کند دانش کسب شده به دیگران انتقال یابد و زمینه نقد و ارزیابی عملکرد سازمان نوسازی از این طریق فراهم شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به اهمیت انتشار مقالات و کتاب هایی که حاصل کسب تجارب کاری است، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم فضا را به فضای گفتگو تبدیل کنیم و بازخورد اقداماتی که در معاونت شهرسازی و معماری و سازمان نوسازی انجام می شود در مجامع دانشگاهی، علمی و گروه های تخصصی و حرفه ای بگیریم، این امر سبب ارتقاء امور می‌شود.

در بخش دیگری از این مراسم، غلامحسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری گفت: اگر تمرکز تخصصی در حوزه فعالیت های بین الملل رخ ندهد، فعالیت‌های انجام شده در حوزه شهرسازی و معماری در مجامع بین المللی نادیده گرفته می شود از همین رو سازمان های پیشتاز مانند سازمان نوسازی شهر تهران که در بازآفرینی بافت های فرسوده و تغییر کالبدی شهر نقش موثری دارند، می توانند محتوای فعالیت های کیفی خود را تهیه کرده و مرکز ارتباطات شهرداری تهران هم می تواند با استفاده از ظرفیت هایی که دارد این فعالیت ها را به صورت جدی تر منتشر کند تا در دنیا دیده شود.

او افزود: رویدادهای مختلف بین المللی از جمله جایزه گوانجو و نشست متروپلیس برگزار می‌شوند که می‌توان از ظرفیت  محتوای تهیه شده در سازمان نوسازی که مطابق با استانداردهای بین المللی منتشر می‌شود، استفاده کرده و این ظرفیت‌ها را به دنیا نشان داد.

در انتهای این جلسه از کتاب هایی که سازمان نوسازی شهر تهران منتشر کرده، شامل کتاب "محوطه میراث جهانی زولورین"، "سرگذشت یک خیابان؛ سیر شکل گیری خیابان سی تیر"، "مسابقه بازآفرینی محور شهری؛ طراحی فضای فوقانی تونل راه آهن  تهران- تبریز"، و کتاب های محله "طیب"، "قیام"، "خلیج فارس" و "جوانمرد قصاب" رونمایی شد.

۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 1588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =