برگزاری دومین کنگره سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» در منطقه ۱۴

همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار «حاج قاسم سلیمانی» ویژه برنامه‌های بزرگداشت سردار دل‌ها در شهرداری منطقه ۱۴ اجرا می‌شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۴، محمد امین سالاری پور شهردار منطقه، با بیان اینکه شهید سردار سلیمانی به عنوان یکی از برجسته ترین سرداران میهن و جهان اسلام است و مرام و راه این سردار شهید، میراثی ماندگار برای آیندگان خواهد بود، گفت: از این رو به منظور پاسداشت سال ها مجاهدت و رشادت این شخصیت بی بدیل، ویژه برنامه های اجتماعی و فرهنگی در منطقه۱۴ اجرا می شود.
سالاری پور با اشاره به اجرای برنامه‌های میدانی، فضا سازی و برنامه های مشارکتی افزود: برپایی موکب و پردیس فرهنگی هنری درهر محله، همایش پیاده روی خانوادگی، کاشت نهال با حضور هنرمندان و خانواده شهدای مدافع حرم، تجلیل از فرزندان این شهدا، همایش بانوان انقلابی، کاروان های دوچرخه سواری با برچم ایران و حاج قاسم، مسابقات فوتبال۴جانبه با حضور چهره های هنری و ورزشی پیشکسوت، اجرای طرح های امنیت محور و اجرای طرح های سلامت محور که شامل برپایی میز سلامت ویژه شهروندان در مساجد می شود، بخشی از برنامه های در نظرگرفته شده است که با استفاده از ظرفیت های مذهبی و مردمی و همیاری حوزه های خدمت رسان اجرایی خواهد شد.
او ادامه داد: برپایی کاروان عزاداری در میادین منطقه، طبخ سمنو، تهیه جهیزیه برای خانواده های کم برخوردار و آزادی زندانیان جرائم نقدی از دیگر برنامه هایی است که در این جلسه به آن پرداخته شد.
سالاری پور تاکید کرد: مدیریت شهری منطقه با تمام ظرفیت پای کار برگزاری بزرگداشت شهید سردار سلیمانی است. برگزاری دومین کنگره ملی «شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم» از برنامه های شاخص شهرداری منطقه در این خصوص است.
شهرداری منطقه ۱۴ با بیان اینکه بدون شک این کنگره در راستای شناساندن فرهنگ غنی عاشورایی شهدا و ایمان راسخ آنها به ارزش‌های والای انسانی و الهی است، در تشریح برنامه های محتوایی و اجرایی کنگره گفت: برگزاری جشنواره هنری، تولید محتوای فرهنگی با مفهوم شهادت، اکران فیلم و تئاتر با موضوع مقاومت و شهادت، رونمایی از پرتره شهید قاسم سلیمانی و تکریم خانواده معظم شهدا و ویژه برنامه اختتامیه کنگره با حضور شخصیت‌های برجسته سیاسی به این مناسبت اجرا خواهد شد. 
او با اشاره به فعالیت دبیرخانه جشنواره هنری دومین کنگره بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی با محوریت شهرداری منطقه که تا دهم دیماه  با جمع آوری آثار هنری در قالب عکس، شعر، خاطره‌گویی، دلنوشته، پوستر، داستان کوتاه، نقاشی و ... فعالیت دارد، یادآور شد: قرار است در مراسم اختتامیه این کنگره که در مسجد علی بن الحسین(ع) برگزار می شود، به افراد منتخب در این جشنواره ها تندیسی مزین به اسم سردار اهدا شود.
۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
کد خبر: 15929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =