تاکید عضو شورای شهر تهران بر ایمن‌سازی ساختمان‌های پرخطر پایتخت

عضو شورای شهر تهران بر ضرورت ایمن‌سازی ساختمان‌های پرخطر شهر تهران تاکید کرد.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران، مهدی عباسی در سی و چهارمین جلسه شورا در تذکری خطاب به شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران می بایست برای ایمن سازی ۱۲۹ ساختمان پر خطر در قالب یک برنامه عملیاتی و گام به گام و زمان بندی شده اقدام کند تا بر اساس آن شهرداران مناطق با همکاری مالکین و صنوفی که در آنجا فعالیت می کنند، نسبت به ایمن سازی ساختمان ها اقدام کنند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: هفته گذشته بازار گل شهید محلاتی  دچار حادثه شد و تلفات جانی را به بار آورد در حالی که این ساختمان نیز جز ساختمان های پر خطر بود. بنابراین، در روزهای پیش رو احتمال دارد این ۱۲۹ ساختمان نیز دچار حادثه شوند.

عباسی افزود: ایمن سازی در ساختمان های پر خطر  به صورت ۱۰۰ درصد محقق نخواهد شد، اما بخشی از نیازهای اولیه باید در این ساختمان ها رعایت شود.

او با تاکید بر اینکه باید رعایت ایمنی شهروندان در اولویت قرار گیرد، گفت: هر آن چیزی که مربوط به حفاظت از جان انسان ها در شهر به ویژه در ماموریت هایی که متولی آن شهرداری است و توسط پیمانکاران و عوامل شهری انجام می شود باید در قالب دستور العملی اجرایی شود.

عباسی افزود: بنابراین، از شهرداری تهران می خواهم مسئله ایمنی و جان شهروندان را در اولویت خود قرار دهد و کنترل و استاندارد های روزمره را به وضعیت مطلوب برساند.

وجود ۲۳ هزار ساختمان میان‌خطر در تهران

همچنین در  سی و چهارمین جلسه شورا مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پنجم دی ماه روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، گفت: این روز بنا بر تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی نامگذاری شده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران افزود: هدف از این روز یادآوری و بزرگداشت آن و جلب نظر به مخاطرات عمومی و پدیده های طبیعی مانند زلزله، سیل، طوفان، خشکسالی و شناسایی عوامل پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از آن است.

پیرهادی همچنین در خصوص حوادث هفته گذشته بیان کرد: رعایت اصول ایمنی به منظور صیانت از جان انسان ها و حفظ، نگهداشت، بهینه سازی و توسعه تجهیزات و ماشین آلات از موضوعات مهمی است که همواره به آن توصیه شده است.

او تاکید کرد: مقررات و ضوابط سختی در تمامی دنیا برای رعایت این موارد به مرحله اجرا درآمده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: به عنوان نماینده مردم شریف تهران هر ساله باید شاهد چه تعداد حادثه باشیم تا تغییر نگرش مدیریتی و کلان از رویکرد مدیریت بحران به رویکرد پیشگیرانه و کنترل هرگونه عوامل خطر آفرین باشیم و مدیریت خطر در اولویت برنامه‌های مسئولین اجرایی قرار گیرد.

پیرهادی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در تهران حائز اهمیت است وجود ۱۲۹ ساختمان بسیار پرخطر است که از پلاسکو خطرناک تر و بحران آفرین تراند.

او عنوان کرد: اگر امروز به این ۱۲۹ ساختمان توجه نکنیم یک حادثه و یک بحران دیگر به وقوع خواهد پیوست و نمی‌توانیم جلوی آن را بگیریم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امروز باید به این موضوع فکر کنیم و فردا دیر خواهد بود، گفت: اگر چه شهرداری تهران متولی این موضوع نیست، اما واقعیت این است که در تهران ۱۲۹ ساختمان بسیار پرخطر، ۳ هزار و ۵۰۰ ساختمان پرخطر و ۲۳ هزار و ۱۸۹ ساختمان میان خطر وجود دارد.

پیرهادی تاکید کرد: اگر تمامی دستگاه‌ها برای این موضوع، فکر نکنند شاهد صدمات جبران‌ناپذیر خواهیم بود.

۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
کد خبر: 15991

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =