اجرای هفدهمین دوره از "طرح رصد" در منطقه ۱۸

طرح رصد نظام مسائل و چالش‌های اولویت‌دار مناطق و سازمان‌ها با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در منطقه ۱۸ برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۸، طرح رصد با حضور رئیس و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در منطقه ۱۸ برگزار شد و پس از بازدید میدانی از وضعیت محله‌ها و پروژه‌های شهید بروجردی، شن چاله ها، بلوار ۴۵ متری بهار، محلات شاد آباد، شهید رجایی، ۱۷ شهریور، خلیج فارس، شهرک ولیعصر( عج) و یافت آباد، در نشست تخصصی با حضور شهردار و معاونین منطقه و جمعی از نخبگان و معتمدین محلی ادامه پیدا کرد.

محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در هفدهمین برنامه طرح رصد ضمن اشاره به ایام فاطمیه ( س) و یادواره سردار  شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: روش ، منش، رفتار و زندگی سردار دلها الگوی همدلی و خدمت به مردم و روحیه جهادی است.

او فعالیتهای نخبگان در زمینه های، قرآنی، حوزه معلولین و فعالیت های ورزشی منطقه ۱۸ را فرامنطقه ای خواند و برای گسترش و پیشرفت در این زمینه ها اعلام آمادگی کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در پایان در خصوص اصلاحیه بودجه پروژه شهید بروجردی دستور بررسی را صادر کرد.

میثم مظفر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز ضمن ابراز خشنودی برای حضور در میان مردم شریف منطقه گفت: منطقه ۱۸ یکی از مناطق کم برخوردار است، منطقه ای که در آن روزهای حساس و پیروزی بخش انقلاب و دفاع مقدس شاهد پیشتازی و جانفشانی مردم مدافع نظام و انقلاب بوده است که با توجه به عدالت در برنامه ریزی شهری توجه بیشتری به این مردم داشته باشیم و مصادیق را محقق کنیم.

او نیت خدمت به مردم را تبدیل دانش فنی به یک برنامه درست و صحیح دانست و افزود: اساسا طراحی شهری و توسعه شهری یک علم و یک دانش است که ما عجولانه نمی توانیم برای احداث ابنیه و پروژه های عمرانی و غیره بدون نگاه کلان، برنامه ریزی کامل و استراتژیک اقدام کنیم که در این میان با توجه کردن به ۲۰ درصد مسائل کلیدی منطقه هجده میتوان ۸۰ درصد بهبودی و اثر بخشی را بر اساس قانون پارتو ( قانون ۸۰/۲۰ )  برای منطقه به ارمغان بیاوریم.

مظفر در بخش دیگری از سخنان خود افزود: توان نگرش کامل در این طرح چه از لحاظ فکری و به لحاظ تجربی در وجود شهردار منطقه ۱۸ دیده میشود که فرصت خوب و اثر بخش برای مردم منطقه جنوب غرب تهران خواهد بود تا شاهد تحول ویژه در منطقه باشند.

احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران نیز ضمن تشکر در خصوص اجرای برنامه رصد گفت : با اجرای این طرح و نظارت پروژه ها از دیدگاه معتمدین و نخبگان محلی برای اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰و تدوین بودجه ۱۴۰۱ تدابیری اندیشیده خواهد شد.

صادقی منطقه ۱۸ را کم برخوردار ولی پر ظرفیت دانست و این ظرفیت را در مناطق تهران کم خواند و گفت : شورای اسلامی شهر تهران کمک و حمایت خواهد کرد تا در مسیر پیشرفت و تکمیل شدن پروژه های منطقه ۱۸ مانعی وجود نداشته باشد.

صلابت مردم شاخصه توسعه ماست

یعقوب هوشیار شهردار منطقه ۱۸ نیز ضمن تشکر از حاضرین، این طرح را ارزشمند دانست و درخصوص ظرفیت‌ها، نیازها و چالش‌های منطقه توضیحاتی را ارائه کرد.

او با اشاره به مصادیق افزایش بودجه عمرانی منطقه خاطر نشان کرد: شهرداری وظیفه دارد برای سهولت تردد اهالی منطقه ۱۸ و دسترسی بزرگراهی، پروژه های شهید بروجردی و بهار هرچه زودتر به اتمام رساند.

یعقوب هوشیار در خصوص زیباسازی شهری و تعویض ۲۳۵۰ مخزن در سطح منطقه، امتیاز دادن و تشویق شدن صاحبان زمین های رها شده برای دریافت عوارض در توافقات اراضی و کاهش زمان وصل شدن شبکه فاضلاب شهری در حوزه محیط زیست و نیز اشاره به صلابت مردم در شاخص توسعه که از اولویت ها و مسائل مهم منطقه است، افزایش سرانه‌های منطقه در زمینه های مختلف را درخواست کرد.

شهردار منطقه ۱۸ در ادامه با مطرح کردن طرح مسجد محوری و برنامه هایی از قبیل ورزش که سیاست و جهت محوری منطقه است، خواستار بیشتر شدن ردیف بودجه در این زمینه شد تا با مطالعه بیشتر برنامه های منطقه اثر بخشی و کارامدی بالاتری  برای مردم داشته باشد.

در ادامه این نشست حضور معتمدین و نخبگان محلی به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص چالش‌های اولویت دار و طرح دیدگاه تخصصی در زمینه مسائل شهری پرداختند.

جداره سازی شن چاله ها، تعویض و نو شدن ناوگان حمل و نقل ترافیک منطقه ، سامان دهی بازار آهن شاد اباد، فاضلاب شهری منطقه ۱۸، از جمله مهمترین  مشکلات  معتمدین محلات بود که توسط دبیر معتمدین  محلات به نمایندگی در این جلسه اعلام شد.

 

۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
کد خبر: 16084

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =