بهره برداری از ۲همراه سرا در منطقه۶ در ماه آینده

شهردار منطقه۶ از افتتاح و آماده سازی ۲همراه سرا در خیابان های امیرلویی و خردمند در این منطقه طی ماه آینده خبر داد.

مسعود رنجبریان در گفت و گو با خبرنگار شهر درباره آخرین وضعیت همراه سراها در منطقه۶ گفت: در این منطقه حدود ۳۳بیمارستان وجود دارد که از این تعداد ۱۳بیمارستان دولتی هستند. بیمارستان های امام خمینی (ره)، قلب، شریعتی و فیروزگر ازجمله بیمارستان های شاخص منطقه هستند که بیماران از سراسر کشور به آنها مراجعه می کنند.

شهردار منطقه۶ با بیان اینکه قبل از حضور بیماران در بیمارستان برای آنها برنامه ریزی نمی کنیم و روند پذیرش آنها در بیمارستانها طول می کشد، افزود: بر همین اساس همراهان بیمار با دایر کردن چادر کنار بیمارستان ها اطراق می کنند که علاوه بر اینکه همراهان بیماران دچار سختی و مشکل می شوند، معضلاتی هم به وجود می آید. به همین دلیل از سنوات گذشته مدیران به فکر ایجاد فضاهایی به عنوان همراه سرا برای اسکان همراهان بیمارانی که از دیگر نقاط کشور به تهران می آیند، افتادند.

رنجبریان ادامه داد: همراه سرای جوادالائمه(ع) در چندسال گذشته روبروی بیمارستان امام خمینی(ره) راه اندازی شده بود که با کمک شهرداری ساختمانی با ظرفیت ۱۱۰ نفر برای همراهان بیماران در نظر گرفته شده بود. مالکیت آن با یک خیریه بود و شهرداری هزینه های استقرار و اسکان این همراهان بیماران را می پرداخت. از تیرماه امسال اما قرارداد شهرداری با این خیریه و متصدی این همراه سرا ملغی شد . بنابراین در حال حاضر سرویسی که به مردم ارائه می شود رایگان نیست و هزینه آن بدون تعرفه مشخصی از مردم دریافت می شود.

او اضافه کرد: بعد از لغو قرارداد شهرداری منطقه برای ادامه همکاری با این مجموعه تلاش کرد تا با جلسات مختلف نظر آنها را برای ادامه کار جلب کند. اما از آنجایی که مالکان این مجموعه در داخل کشور حضور ندارند، شهرداری با وکیل انها وارد مذاکره شد. حتی حاضر شدیم که اجاره مکان را پرداخت کنیم اما طرف مقابل تمایلی به ادامه همکاری نداشت.

شهردار منطقه ۶ بیان کرد: نتیجه همه مشکلات درباره همراه سراها این شد که شهرداری باید خودش نسبت به ایجاد و احداث همراه سرا اقدام کند تا خدمات بهتری را ارائه کند. بنابراین سال گذشته زمینی در خیابان امیرلو در ضلع جنوبی بیمارستان امام خمینی(ره)  برای ساخت همراه سرا اختصاص داده شد که دانشگاه علوم پزشکی با کمک خیرین در حال ساخت همراه سرایی با ظرفیت ۱۱۰ تا ۱۷۰ نفر در این زمین است و تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ راه اندازی و افتتاح خواهد شد.

رنجبریان عنوان کرد: علاوه بر این در خیابان خردمند ساختمانی را از بنیاد مستضعفان برای تبدیل به همراه سرا اجاره کرده ایم و در حال تجهیز این ساختمان هستیم که تا کمتر از یک ماه آینده آماده استفاده می شود. این همراه سرا که ظرفیتی بالغ بر ۱۳۰ نفر دارد، می تواند به همراهان بیمارستان فیروزگر که در نزدیکی این مجموعه قرار دارد، سرویس ارائه کند. حتی در توافقی که با بنیاد داشتیم آنها اعلام کردند که اگر این ساختمان بابت همراه سرا به کار گرفته شود می تواند به صورت رایگان از آن استفاده شود.

او گفت: برای اینکه از این همراه سراها استفاده های دیگری صورت نگیرد و از آن سوء استفاده نشود، نیاز به نظارت است. بر همین اساس کسانی که در این همراه سراها پذیرش می شوند صرفا باید توسط مددکاران بیمارستان ها معرفی شوند. در واقع تنها کسانی در این همراه سراها پذیرش می شوند که توسط یک بیمارستان و یک مددکار بیمارستانی معرفی شده باشد.

شهردار منطقه ۶ افزود: ارتباطاتی با خیرین برقرار شده تاعلاوه بر اقامت و اسکان معمولا خدمات پذیرایی نیز وجود داشته باشد و در همراه سراهای منطقه در حال پیش بینی یک سری وسایل سرگرمی، ورزشی و کتابخانه برای همراهان بیماران هستیم. ضمن اینکه خدماتی که در این دو همراه سرا انجام می شود به صورت رایگان خواهد بود و اینکه یک بیمار چند همراه داشته باشد باعث محدودیت در خدمت رسانی به آنها در همراه سراها نمی شود.

۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
کد خبر: 16109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =