ممنوعیت استفاده از سوخت مازوت در صنایع مجاور تهران/تردد خودروها و موتورسیکلت‌های دودزا ممنوع شد

ملکی درباره مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای شهر تهران گفت: تا زمان پایداری و کیفیت ناسالم هوای پایتخت، تردد خودروها و موتورسیکلت‌های دودزا ممنوع است.

به گزارش شهر ، عابد ملکی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران امروز چهارشنبه در کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران بیان کرد: از جمله مصوبات این جلسه جلوگیری از تردد خودروها و موتورسیکلت های آلاینده و فاقد معاینه فنی و ممنوعیت تردد شبانه تمامی خودروهای گازوئیلی سنگین است.

او یادآورشد: جلوگیری از فعالیت‌های عمرانی بزرگ شهری و جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها در پایانه های مسافربری اعلام شد، اما اعلام نظر قطعی برای مصوبات جدید به بعد از ظهر روز جمعه ۱۰ دی امسال موکول می شود.

ملکی گفت: نظارت ویژه بر سوزاندن شاخه و برگ‌ها و پسماندسوزی انجام می شود ضمن اینکه پایگاه های سیار فوریت های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر و مناطق آلوده تر نیز جانمایی شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: ممنوعیت استفاده از سوخت مازوت در صنایع مجاور تهران و تامین گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها و سایر واحدهای متصل به شبکه گاز نیز اعمال می شود.

او با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی جهت خودداری از فعالیت‌های ورزشی در فضاهای باز بیان کرد: مصوبات جلسه برای روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه است و در صورت افزایش شاخص آلودگی مجددا جلسه برگزار خواهد شد.

ملکی ادامه داد: می‌توانیم وضعیتی را پیش بینی کنیم که اگر تا عصر جمعه با تداوم آلودگی هوا مواجه بودیم، با هماهنگی اداره کل هواشناسی و محیط زیست تصمیم نهایی را در خصوص تعطیلی‌ها و محدودیت‌های جدید اعلام کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران درباره ادامه فعالیت نمایشگاه های بین المللی تهران تاکید کرد: این مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوا لازم الاجراست و تمامی نمایشگاه‌ها باید به مجموعه شهر آفتاب منتقل شود چه آن که موقعیت این مجموعه و دسترسی عموم مردم بهتر از نمایشگاه بین المللی تهران است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 16118

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =