پیگیری شورا برای تسریع در صدور پروانه ساختمان‌های واقع در بافت فرسوده

حجت الاسلام و المسلمین آقامیری عضو شورای اسلامی شهر تهران همراه با سید مرتضی روحانی شهردار، معاونین و شورایاران منطقه ۱۶، با حضور در مسجد علی ابن ابی طالب (ع) در محله علی آباد جنوبی با شهروندان دیدار و درخواست‌های آن ها را بررسی کردند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، حجت الاسلام محمد آقامیری عضو و نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در این برنامه که بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار شد، ضمن تشکر از خدمات ارزنده مدیریت شهری این منطقه در توسعه و آبادانی منطقه ۱۶ ، خواستار تعامل مستمر شهرداری منطقه با شورا جهت ساخت و بهره برداری هرچه زودتر از دیگر پروژه ها شد.

او همچنین هدف از این دیدارها را رسیدگی به مشکلات مساجد، بررسی مشکلات محلات و توجه به مسائل شهروندان عنوان کرد و بخشی از سخنان خود را به فرایند طولانی صدور پروانه های ساختمانی و بافت های فرسوده اختصاص داد و گفت: با توجه به اینکه مرحله ای از صدور پروانه مربوط به شهرداری و نظام مهندسی می شود، در حال پیگیری جهت کاهش این بازه زمانی و تسریع در صدور پروانه ها علی الخصوص برای ساختمان های واقع در بافت های فرسوده در شورا هستیم. انتخاب مهندسان متخصص در نظام مهندسی به منظور انجام نظارت دقیق و اصولی بر ساختمان ها و کاهش حوادث احتمالی ناشی از ساخت و سازهای غیراصولی از دیگر موارد مورد تاکید بود.

آقامیری خاطرنشان کرد: به منظور بررسی مطالبات شهروندان سعی داریم تا برنامه های دیدار با شهروندان به صورت مستمر و هر هفته در مساجد مناطق ۲۲ گانه اجرا شود و مصوبات این برنامه ها نیز خیلی دقیق پیگیری خواهد شد.

در ادامه هریک از معتمدین محلات نه گانه بخشی از مشکلات محله خود را به نمایندگی از مردم، مطرح کردند.

سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۱۶، حضور اعضای شورای شهر بین مردم را فرصت مغتنمی جهت خدمات رسانی و رضایت مندی شهروندان دانست و گفت: اهمیت اتحاد و همدلی، کار جهادی و هم افزایی در تحقق اهداف و برنامه‌ریزی از اهمیت بسزایی برخوردار است و همدلی و همفکری سبب تسریع در تحقق اهداف شده که آثار و برکات مهمی را به دنبال دارد، با آسیب‌شناسی که صورت می‌گیرد، مسائل و مشکلات پروژه‌های شاخص مشخص و نسبت به رفع آن اقدام می شود.

۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 16121

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =