ایجاد پایگاه های فرهنگی در منطقه ۳

شهردار منطقه ۳ در همایش فصلی ائمه جماعات از ایجاد پایگاه های فرهنگی به منظور دستیابی به اهداف اجتماعی محلات خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، حمید جوانی به تدابیر و  برنامه ریزی های کلان فرهنگی با محوریت مساجد تاکید کرد و گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) که تحصیل، تهذیب و ورزش را برای همه جوانان به عنوان سه راهبرد اساسی در زندگی مطرح کرده اند، باید برنامه های کلانی را برای تقویت مراکز فرهنگی و مذهبی طرح ریزی کرد.

شهردار منطقه ۳ افزود: به طور حتم با همراهی، همدلی و راهنمایی ائمه جماعات در کسب اهداف والای فرهنگی گام های مثمرثمری برخواهیم داشت.با توجه به اهمیت موضوع مسجد محوری، با حضور در جمع نمازگزاران و شهروندان در مساجد سطح منطقه، مشکلات، مسائل و نیازهای آنها  به صورت چهره به چهره و بی واسطه بررسی می شود.

حمید جوانی ابراز امیدواری کرد؛ که با برگزاری همایش های فصلی بتوان از ظرفیت ائمه جماعات در راستای دستیابی به اهداف فرهنگی و اجتماعی استفاده کرد.

او با بیان اینکه دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به صورت مردمی و خودجوش برگزار می شود، اظهار داشت: شهرداری این منطقه با بهره گیری از ظرفیت مساجد و بسیج، تمامی توان خود را برای اجرای هر چه باشکوه تر این مراسم بکار خواهد گرفت.  

در ادامه، حجت الاسلام صادق زاده رییس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران گفت: شورای فرهنگی با محوریت مساجد و همکاری بسیج، آموزش و پرورش و نیروی انتظامی می تواند آثار و برکات زیادی را در سطح جامعه ایجاد کند.

 رییس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران افزود: یکی از وظایف این شورا، شناسایی آسیب های هر منطقه و برنامه ریزی برای رفع آنها است.

همچنین حجت الاسلام کرمانی رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: مساجد نقش به سزایی در تبیین رویدادهای پیش رو اعم از هفته های بصیرت و مقاومت، نهم دی، شهادت حضرت زهرا(س) و شهادت سردار قاسم سلیمانی ایفا می کنند و با دعوت مردم به اندیشه در حوزه های بصیرت و جهاد فرصت عمل را برای وارونه نشان دادن حقایق از دشمنان می گیرند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: در دومین سالگرد شهادت سردار دلها، مساجد باید برنامه های تبلیغی و فرهنگی گسترده ای را در زمینه بازخوانی وصیت ایشان انجام دهند.

حجت الاسلام کرمانی افزود: به منظور ارتقای سطح مذهبی و اجتماعی منطقه ۳ می بایست فعالیت هایی که در مساجد انجام می شود به صورت شبکه ای اجرا شود.  

محمد کیخا معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران نیز گفت: تولید سالانه ۳۵ میلیون تن مواد غذایی دورریز در کشور و ۵ تن زباله در شبانه روز در پایتخت، محیط زیست را با مخاطرات جدی مواجه کرده که این امر لزوم مهارت های آموزشی در مباحث کاهش تولید و تفکیک پسماند را بیش از بیش نشان می دهد. در این رابطه مساجد به عنوان یک پایگاه مردمی می توانند در کنار مدیریت شهری نقش به سزایی را ایفا کنند.

۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
کد خبر: 16126

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =