بررسی طرح ساماندهی و جمع‌آوری زباله‌گردها و مراکز دپوی زباله در منطقه ۱۲

شهردار منطقه ۱۲ از برگزاری دومین جلسه کاهش آسیب‌های اجتماعی با موضوع ساماندهی زباله‌گردها و جمع‌آوری معتادین متجاهر خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، این جلسه سه‌شنبه، ۷ دی‌ماه با حضور علی قناعت‌کار، معاون دادستان تهران، مصطفی هادی‌زاده، دبیر هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر، عبدالوهاب حسن‌وند، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان تهران، امیر یزدی، شهردار منطقه ۱۲، رضا پوریانفر، شهردار منطقه ۴، سیدمهدی صباغ، شهردار منطقه ۱۵ و سیدمرتضی روحانی، شهردار منطقه ۱۶، رئیس پایگاه‌های ششم، هفتم و دهم کلانتری، معاون پیشگیری بهزیستی شهر تهران و برخی مدیران و مسؤولان دیگر در دستگاه‌ها و ارگان‌های مرتبط و شهرداری منطقه ۱۲، به میزبانی شهرداری منطقه ۱۲ برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این جلسه در مورد ساماندهی و انتقال مراکز کاهش آسیب به حاشیه شهر تهران، ساماندهی و جمع‌آوری زباله‌گردها و مراکز دپوی زباله و میزان آمادگی دستگاه‌ها و سازمان‌ها برای اجرای این طرح بحث و بررسی صورت گرفت.

در ادامه در مورد شروع و اجرای طرح جمع‌آوری معتادین از سطح شهر با کمک همه دستگاه‌های مرتبط با این حوزه تصمیم‌گیری شد و امیر یزدی، شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به دستور شهردار تهران دراین‌باره گفت: منطقه ۱۲ در زمینه کاهش آسیب‌ها با همکاری دیگر دستگاه‌های حوزه پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی، اعلام آمادگی می‌کند.

او ابراز امیدواری کرد: با عزمی جهادی و هم‌افزایی دیگر دستگاه‌ها، چهره تهران؛ کلانشهر الگوی جهان اسلام از همه آسیب‌های اجتماعی زدوده می شود.

پلمب مراکز دپوی زباله در بافت مسکونی شهر و استفاده از لباس متحدالشکل برای نیروهای جمع‌آوری بازیافت، رسیدگی به وضعیت گرم‌خانه‌ها، افزایش ظرفیت مراکز بازپروری برای معتادین، کودکان کار و بانوان سرپرست‌ خانوار، آموزش‌های همگانی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و... از دیگر مباحثی بود که در این جلسه در مورد آنها بحث و گفت‌وگو شد.

۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
کد خبر: 16140

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =