شهروندان تهرانی تقاضای خود برای جمع‌آوری پسماند خشک را به ۱۳۷ اطلاع دهند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت که شهروندان از این پس می‌توانند درخواست خود برای جمع‌آوری پسماندهای خشک را به سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند تا نیروهای شهرداری تهران با مراجعه به درب منازل در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، محمدمهدی عزیزی با اعلام این خبر گفت: در مجموع، حدود ۳۰ درصد از پسماندهای تولیدی شهروندان تهرانی را پسماند خشک تشکیل می‌دهد که از این میزان متاسفانه تنها ۳ تا ۴ درصد در مبدا تفکیک می‌شود. 

او با بیان اینکه این میزان در مقایسه با حجم زباله‌های تولیدی بسیار ناچیز است، اضافه کرد: شهرداری تهران در گذشته تلاش می‌کرد تا با استفاده از ظرفیت غرفه‌های بازیافت و وانت‌های ملودی، اقدام به جمع‌آوری پسماندهای خشک کند، اما این اقدامات به تنهایی کافی نبود. به همین دلیل، با تمهیدات تازه و رایزنی‌های صورت گرفته قرار بر این شد در روزهای آینده این امکان فراهم شود تا شهروندان با تماس با سامانه ۱۳۷، تقاضای خود برای جمع‌آوری پسماند را ثبت کنند و پس از آن، شهرداری‌های مناطق در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند. 

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران؛ شهروندان در ازای تحویل پسماند خشک می‌توانند ما به ازای ارزش ریالی آن را دریافت یا از بسته‌های تشویقی شامل کیسه زباله یا کودهای گرانوله مناسب برای گل‌های آپارتمانی بهره‌مند شوند. 

عزیزی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تا با این اقدام، میزان تفکیک پسماند از مبدا افزایش پیدا کند و در عین حال، امکان فعالیت زباله‌گردها محدود شود، تصریح کرد: در روزهای آینده دستورالعمل اجرایی این طرح به مناطق ابلاغ می‌شود و اطلاع رسانی گسترده‌ای در این زمینه در محلات صورت خواهد گرفت تا با مشارکت مسئولانه شهروندان بتوانیم گام‌های بلندی برای تفکیک حداکثری پسماند خشک و در نهایت حفظ محیط زیست برداریم.

۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
کد خبر: 16207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =