ظرفیت‌سازی برای سرمایه گذاری، راهکاری موثردر ایجاد منابع درآمد پایدار است

شهردار منطقه۲ در نشست هم‌اندیشی مدیران سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی مناطق ۲۲ گانه ، ظرفیت‌سازی و بهره‌گیری از مشارکت بخش خصوصی را راهکاری برای توسعه شهر و ایجاد منابع درآمد پایدار برشمرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲، مهدی صالحی دراین نشست که با حضور سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی و مدیران مناطق ۲۲ گانه برگزار شد گفت: بحث مشارکت و سرمایه گذاری از جمله  راهکارهای موفق در طرح توسعه شهری و ایجاد منابع پایدار درآمد شهری است که در الگوهای مختلفی از سال های گذشته مورد توجه مدیریت شهری قرار گرفته ست.
 او با تاکید بر اینکه باید برای شهر فرصت سازی کرد، گفت: این مساله  نیازمند تلاش جدی  اتاق فکر حوزه سرمایه گذاری و مشارکت ها است  تا با  با آسیب شناسی الگوهای گذشته ،ظرفیت های مناسبی را برای سرمایه گذار بخش خصوصی فراهم کند.
 شهردار منطقه ۲ افزود: با توجه به محدودیت منابع مالی شهر و مشکلاتی که وجود دارد، باید با خلاقیت و نوآوری فرصتی را برای مشارکت سرمایه گذاری ایجاد کرد، تا ضمن تقویت خدمات شهری و ایجاد منابع درآمدی ،منافع شهر و شهروندان تامین شود.
 صالحی در ادامه با اشاره به اینکه الگوهای مشارکتی طیف وسیعی از خدمات شهری از جمله پارکینگ،پسماند و فضاهای ورزشی و فرهنگی و..  را شامل می شود،به تشریح پروژه های مشارکتی منطقه۲ پرداخت و گفت:  منطقه۲ از ظرفیت های ارزشمندی در بحث سرمایه گذاری برخوردار است و در سال های گذشته اتفاقات خوبی در این زمینه رقم خورده است.
او افزود:به دنبال این هستیم فضای شهری را با ۵ پل متصل کرده و با احداث۶۷ کیلومتر مسیر پیاده روی،دراین مسیر بسته های سرمایه گذاری را تعریف کنیم.
مهدی شریفیان، سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی درادامه این نشست  با اشاره به اینکه سرمایه گذاری یک فرصت برای شهر است و باید آن را به سمت کار مشترک سوق داد،گفت: این هم اندیشی با هدف  بررسی چالش ها و موانع جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرداری ، باز طراحی روند  سرمایه گذاری و روش های نو آورانه برای ایجاد درآمد پایدار شهرداری ها برگزارشد.
او بابیان اینکه در این زمینه  باید ازمشارکت مدنی فراتر برویم و به دنبال مشارکت در تولید خدمت باشیم، افزود: برهمین اساس می بایست با ایده پردازی و ظرفیت سازی و ایجاد یک ظرفیت برد- برد سرمایه گذاران را به مشارکت در طرح های شهری ترغیب کنیم .
براساس این گزارش در ادامه این نشست، مدیران مناطق ۲۲ گانه  به بحث، تبادل آرا، همفکری و هم‌افزایی در راستای پروژه‌های سرمایه‌گذاری ، استفاده از تجربیات مربوط به دستاورد ها پرداختند.

۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 16278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =